Forma-1: hisztizik a Red Bull

sportfaktor

Kicsit nyűgös napjait éli a Red Bull istálló, mondhatnánk semmi nem felel meg nekik. Az egyik ok az idén bevezetett T-szárnyak, a másik pedig a Forma-1 motorszabályai.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bahreini Nagydíjon akadt ki a kiegészítő elemekre, miután a Valtteri Bottas autójáról levált T-szárny mintegy 50 ezer fontos kárt okozott Max Verstappen versenyautójában.

A Haas csapat főnöke, Günther Steiner szerint viszont a csapatoknak saját maguknak kell megbizonyosodniuk arról, hogy saját megoldásaik nem válnak le a versenyautóikról. 

„Voltak leszakadó elemek, és az FIA-nak a Mercedesnek is meg kellett mondania, hogy orvosolja a problémáját. Igazából nincs mit mondanom róluk, mert fogalmam sincs arról, miért szakadtak le. A csapatoknak kell magyarázatot adniuk az FIA-nak, és aztán az FIA meghozza a döntést. Az autó minden eleméről beszélhetnénk. Hányan veszítették például el az első szárnyukat? Velünk is megesett tavaly, és nem tiltottuk be az első szárnyakat – megoldottuk a problémákat. Tavaly a Toro Rossónak is volt pár problémája a felnivel, de nem tiltották be a használatukat, hanem megjavították őket. Ugyanez a helyzet most is. Csak azért, mert a T-szárnyakról van szó, és valaki azt mondja, hogy nem tetszik neki, az még nem jelenti azt, hogy le kell vennünk őket.”

- mondta a Haas csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes lapnak.

Günther Steiner egyébként azért folyt bele a vitába, mert az Ausztrál Nagydíj nyitóedzése után az FIA megkérte a Haas csapatát arra, hogy módosítson T-szárnyán, amit végül a csapat egy szénszálas ragasztóval megerősített, így annak rezgése minimálisra csökkent.

A Mercedes T-szárnya abban különbözik az amerikai istállóétól, hogy azt nem a cápauszonyra rögzítették.

„Nekünk nem szakadt le a T-szárnyunk. Megkértek, hogy erősítsük meg. Igazából soha nem aggódtunk, mert nem volt biztonsági kockázat. Az FIA-nak az nem tetszett, ahogy hajlott, de sokkal inkább a cápauszonyhoz való rögzítésről volt szó, nem pedig magáról a T-szárnyról.”

 

Ám ha ez nem lenne elég, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko elkezdett fenyegetőzni, ha nem változnak a motorszabályok 2021-től, az energiaital-gyártó kivonul csapataival együtt a Forma-1-ből.

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég megegyezett a motorgyártókkal arról, hogy 2021-től olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorok váltják majd a jelenlegi V6-os erőforrásokat. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondja, ők azt szeretnék, ha egy független motorgyártó is rendelkezésre állna a csapatok számára.

„Legkésőbb 2021-ben meg kell érkeznie egy független motorszállítónak az F1-be. Ez több, mint szükséges. A motornak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lennie, és nem lehet drágább 10 milliónál. Egy, a mostaninál sokkal egyszerűbb versenymotorról beszélünk. Épp elég olyan vállalat van, mely biztosítani tudja ezt. Szóval azt várjuk az új tulajdonostól és az FIA-tól, hogy közösen megoldást találnak majd – legkésőbb az idei szezon végéig. Ha ez nem történik meg, az F1-ben maradásunk nem biztosított.”

– mondta a szakember.

A Red Bull és a Toro Rosso jelenleg a Renault erőforrásait használja.

Címkék: Forma 1
http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/31487/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1

További cikkek

Autó-motor

Formula-1: Hamilton idei második győzelméhez a szerencse sem kellett

2018.05.13. 16:50
Lewis Hamilton fölényes győzelmével zárult a Spanyol Nagydíj. A Mercedes címvédő pilótája mögött csapattársa Valtteri Bottas valamint Max Verstappen végzett.

Autó-motor

Forma-1: apróbb változás a rajtsorrendben

2018.05.13. 12:50
Némileg változott a a Spanyol Nagydíj rajtfelállása az időmérő edzéshez képest, bár ez csak a mezőny legvégét érinti.

Csapatsportok

Bajnokok Ligája döntő a győri lányokkal, Forma-1 és topligák a vasárnapi műsorban

2018.05.13. 07:30
A Győri Audi ETO KC a Vardar ellen döntőzik a kézialbda Bajnokok Ligájában, a száguldó cirkusz Barcelonában repeszt, utolsó …

Autó-motor

Forma-1: Hamilton besöpörte a pole pozíciót Barcelonában

2018.05.12. 16:00
A brit világbajnok eddig legyőzhetetlen ezen a hétvégén, a szabadedzéseket követően az időmérőt is megnyerte. A Mercedesek az első, a Ferrarik a második sort bérelték ki.

Autó-motor

Formula-1: Hamilton a harmadik szabadedzésen sem talált legyőzőre

2018.05.12. 13:50
Lewis Hamilton nyerte a Spanyol Nagydíj utolsó szabadedzését. A címvédő mögött csapattársa Valtteri Bottas és Sebastian Vettel végzett. Brandon Hartley csúnyán …

Autó-motor

Formula-1: Hamilton nyerte a második barcelonai szabadedzést

2018.05.11. 16:45
A címvédő Lewis Hamilton sikerével zárult a Spanyol Nagydíj második szabadedzése. A Mercedes világbajnoka mögött a Red Bull pilótái végeztek.

Csapatsportok

Forma-1: női röplabda döntő és ökölvívás a műsorban

2018.05.11. 07:30
A Spanyol Nagydíj szabadedzésén küzdenek a száguldó cirkusz résztvevői, a női röplabda bajnoki döntő negyedik meccse, ökölvívás, francia labdarúgó bajnoki, kerékpár és …

Autó-motor

Forma-1: a leleményesség magasiskolája a Ferrarinál

2018.05.07. 13:20
A Forma-1 szabálykönyve évről-évre egyre vaskosabb, hiszen azon túl, hogy azt szabályozza mit szabad, igyekszik megszabni azt is, hogy mit nem lehet csinálni. Ám néha a szabálykönyv is …

Autó-motor

Forma 1: Sebastian Vettelt támadja Lewis Hamilton Azerbajdzsán után

2018.04.30. 16:10
Az idei szezonban első futamgyőzelmét arató Lewis Hamilton szerint a német pilóta nem a szabályok szerint járt el az első biztonsági autós fázisnál.

Autó-motor

Formula-1: őrült versenyen győzött idén először Hamilton

2018.04.29. 16:05
Hihetetlen izgalmak után a címvédő Lewis Hamilton győzelmével zárult az Azeri Nagydíj. A második helyen Kimi Raikkönen végzett, a dobogó alsó fokára Sergio Perez …