Forma-1: hisztizik a Red Bull

sportfaktor

Kicsit nyűgös napjait éli a Red Bull istálló, mondhatnánk semmi nem felel meg nekik. Az egyik ok az idén bevezetett T-szárnyak, a másik pedig a Forma-1 motorszabályai.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bahreini Nagydíjon akadt ki a kiegészítő elemekre, miután a Valtteri Bottas autójáról levált T-szárny mintegy 50 ezer fontos kárt okozott Max Verstappen versenyautójában.

A Haas csapat főnöke, Günther Steiner szerint viszont a csapatoknak saját maguknak kell megbizonyosodniuk arról, hogy saját megoldásaik nem válnak le a versenyautóikról. 

„Voltak leszakadó elemek, és az FIA-nak a Mercedesnek is meg kellett mondania, hogy orvosolja a problémáját. Igazából nincs mit mondanom róluk, mert fogalmam sincs arról, miért szakadtak le. A csapatoknak kell magyarázatot adniuk az FIA-nak, és aztán az FIA meghozza a döntést. Az autó minden eleméről beszélhetnénk. Hányan veszítették például el az első szárnyukat? Velünk is megesett tavaly, és nem tiltottuk be az első szárnyakat – megoldottuk a problémákat. Tavaly a Toro Rossónak is volt pár problémája a felnivel, de nem tiltották be a használatukat, hanem megjavították őket. Ugyanez a helyzet most is. Csak azért, mert a T-szárnyakról van szó, és valaki azt mondja, hogy nem tetszik neki, az még nem jelenti azt, hogy le kell vennünk őket.”

- mondta a Haas csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes lapnak.

Günther Steiner egyébként azért folyt bele a vitába, mert az Ausztrál Nagydíj nyitóedzése után az FIA megkérte a Haas csapatát arra, hogy módosítson T-szárnyán, amit végül a csapat egy szénszálas ragasztóval megerősített, így annak rezgése minimálisra csökkent.

A Mercedes T-szárnya abban különbözik az amerikai istállóétól, hogy azt nem a cápauszonyra rögzítették.

„Nekünk nem szakadt le a T-szárnyunk. Megkértek, hogy erősítsük meg. Igazából soha nem aggódtunk, mert nem volt biztonsági kockázat. Az FIA-nak az nem tetszett, ahogy hajlott, de sokkal inkább a cápauszonyhoz való rögzítésről volt szó, nem pedig magáról a T-szárnyról.”

 

Ám ha ez nem lenne elég, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko elkezdett fenyegetőzni, ha nem változnak a motorszabályok 2021-től, az energiaital-gyártó kivonul csapataival együtt a Forma-1-ből.

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég megegyezett a motorgyártókkal arról, hogy 2021-től olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorok váltják majd a jelenlegi V6-os erőforrásokat. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondja, ők azt szeretnék, ha egy független motorgyártó is rendelkezésre állna a csapatok számára.

„Legkésőbb 2021-ben meg kell érkeznie egy független motorszállítónak az F1-be. Ez több, mint szükséges. A motornak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lennie, és nem lehet drágább 10 milliónál. Egy, a mostaninál sokkal egyszerűbb versenymotorról beszélünk. Épp elég olyan vállalat van, mely biztosítani tudja ezt. Szóval azt várjuk az új tulajdonostól és az FIA-tól, hogy közösen megoldást találnak majd – legkésőbb az idei szezon végéig. Ha ez nem történik meg, az F1-ben maradásunk nem biztosított.”

– mondta a szakember.

A Red Bull és a Toro Rosso jelenleg a Renault erőforrásait használja.

Címkék: Forma 1
http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/31487/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: Argentína újra a versenynaptárban?

2017.08.16. 08:35
Az F1 új tulajdonosa a Liberty Media több versenyt szeretne a versenynaptárba, ami újra lehetőséget adhat Argentínának a visszatérésre.

Autó-motor

Formula-1: Villenuve szerint Vettel teljesítménye romlani fog

2017.08.14. 16:50
Az 1997-es világbajnok szerint a pontversenyt jelenleg vezető német pilótánál koncentrációhiány léphet fel a szezon hátra lévő részében.

Autó-motor

Forma-1: az első félév összes koccanása, ütközése és hibája (videó)

2017.08.14. 09:45
Túl vagyunk már a 2017-es szezon első félévén, a Forma-1 pedig ebben a szezonban nem szűkölködik izgalmakban. Az első 11 nagydíjhétvége összes …

Autó-motor

Forma-1: Rosberg szerint a Mercedes az idény második felében felzárkózik

2017.08.11. 10:25
A Mercedesszel 2016-ban világbajnoki címet nyerő Nico Rosberg egyáltalán nem biztos abban, hogy a Ferrari idén képes lesz legyőzni a német istállót.

Autó-motor

Forma-1: Bottas szerződése, Alonso színvallása

2017.08.05. 13:45
Hetek óta téma Valtteri Bottas szerződéshosszabbítása a Mercedesnél, viszont ennél jóval régebbi ügy Alonso problémás kapcsolata a Hondával.

Autó-motor

Formula-1: Vettel volt a leggyorsabb a Hungaroringen, Kubica visszatért

2017.08.02. 18:30
A Ferrari pilótája végzett az első helyen a hungaroringi teszt második napján. Az igazi szenzációt azonban a lengyel pilóta visszatérése jelentette.

Autó-motor

Forma-1: Leclerc volt a leggyorsabb, Kubica ma autóba ülhet

2017.08.02. 08:25
A hungaroringi Forma-1-es teszt első napján a Ferrari volt a leggyorsabb, Bottas a legszorgosabb, de szerdán Kubica ellophatja a showt.

Autó-motor

Formula-1: a Hungaroringen tesztelnek a csapatok

2017.07.31. 18:35
A versenypálya története során első alkalommal szolgál egy F1-es teszt helyszínéül.

Autó-motor

Formula-1: még hárman vannak versenyben a bajnoki címért

2017.07.31. 15:20
A Magyar Nagydíj után egy hónapos szünet következik a Formula-1-ben. Cikkünkben felidézzük a csapatok eddigi teljesítményét.

Autó-motor

Formula-1: Sebastian Vettel nyerte a Magyar Nagydíjat

2017.07.30. 15:45
A Ferrari négyszeres világbajnokának győzelmével zárult a 32. Formula-1-es Magyar Nagydíj. Sebastian Vettel 2015 után nyert ismét a Hungaroringen.