Forma-1: hisztizik a Red Bull

sportfaktor

Kicsit nyűgös napjait éli a Red Bull istálló, mondhatnánk semmi nem felel meg nekik. Az egyik ok az idén bevezetett T-szárnyak, a másik pedig a Forma-1 motorszabályai.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bahreini Nagydíjon akadt ki a kiegészítő elemekre, miután a Valtteri Bottas autójáról levált T-szárny mintegy 50 ezer fontos kárt okozott Max Verstappen versenyautójában.

A Haas csapat főnöke, Günther Steiner szerint viszont a csapatoknak saját maguknak kell megbizonyosodniuk arról, hogy saját megoldásaik nem válnak le a versenyautóikról. 

„Voltak leszakadó elemek, és az FIA-nak a Mercedesnek is meg kellett mondania, hogy orvosolja a problémáját. Igazából nincs mit mondanom róluk, mert fogalmam sincs arról, miért szakadtak le. A csapatoknak kell magyarázatot adniuk az FIA-nak, és aztán az FIA meghozza a döntést. Az autó minden eleméről beszélhetnénk. Hányan veszítették például el az első szárnyukat? Velünk is megesett tavaly, és nem tiltottuk be az első szárnyakat – megoldottuk a problémákat. Tavaly a Toro Rossónak is volt pár problémája a felnivel, de nem tiltották be a használatukat, hanem megjavították őket. Ugyanez a helyzet most is. Csak azért, mert a T-szárnyakról van szó, és valaki azt mondja, hogy nem tetszik neki, az még nem jelenti azt, hogy le kell vennünk őket.”

- mondta a Haas csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes lapnak.

Günther Steiner egyébként azért folyt bele a vitába, mert az Ausztrál Nagydíj nyitóedzése után az FIA megkérte a Haas csapatát arra, hogy módosítson T-szárnyán, amit végül a csapat egy szénszálas ragasztóval megerősített, így annak rezgése minimálisra csökkent.

A Mercedes T-szárnya abban különbözik az amerikai istállóétól, hogy azt nem a cápauszonyra rögzítették.

„Nekünk nem szakadt le a T-szárnyunk. Megkértek, hogy erősítsük meg. Igazából soha nem aggódtunk, mert nem volt biztonsági kockázat. Az FIA-nak az nem tetszett, ahogy hajlott, de sokkal inkább a cápauszonyhoz való rögzítésről volt szó, nem pedig magáról a T-szárnyról.”

 

Ám ha ez nem lenne elég, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko elkezdett fenyegetőzni, ha nem változnak a motorszabályok 2021-től, az energiaital-gyártó kivonul csapataival együtt a Forma-1-ből.

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég megegyezett a motorgyártókkal arról, hogy 2021-től olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorok váltják majd a jelenlegi V6-os erőforrásokat. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondja, ők azt szeretnék, ha egy független motorgyártó is rendelkezésre állna a csapatok számára.

„Legkésőbb 2021-ben meg kell érkeznie egy független motorszállítónak az F1-be. Ez több, mint szükséges. A motornak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lennie, és nem lehet drágább 10 milliónál. Egy, a mostaninál sokkal egyszerűbb versenymotorról beszélünk. Épp elég olyan vállalat van, mely biztosítani tudja ezt. Szóval azt várjuk az új tulajdonostól és az FIA-tól, hogy közösen megoldást találnak majd – legkésőbb az idei szezon végéig. Ha ez nem történik meg, az F1-ben maradásunk nem biztosított.”

– mondta a szakember.

A Red Bull és a Toro Rosso jelenleg a Renault erőforrásait használja.

Címkék: Forma 1
http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/31487/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: Monacóban bajban lehet a Mercedes?

2017.05.19. 16:35
Nem fog problémát okozni a Mercedes Forma-1-es csapatának Monacóban az, hogy versenyautója hosszabb tengelytávval rendelkezik, mint a riválisok versenygépei.

Autó-motor

Így száguld Alonso – videó

2017.05.18. 12:05
Fura lehet Fernando Alonsónak, hogy egy stabilan működő autót vezethet, de fékeznie nem nagyon kell.

Autó-motor

Forma-1: elképesztő rajt, fantasztikus csaták, gyermeki öröm – videó

2017.05.14. 15:50
Lewis Hamilton sikerét hozta a Spanyol Nagydíj, amelyen végre összecsapott az angol és Sebastian Vettel. A nap nyertese viszont nem egy pilóta volt.

Csapatsportok

Élő tévéközvetítések: Forma-1, WTCC, temérdek labdarúgás

2017.05.14. 07:30
Forma-1 Spanyolországból, Micheliszék a Hungaroringen, a labdarúgó topligákból pedig több mint tucatnyi mérkőzés a programban.

Autó-motor

Forma-1: 51 ezred döntött az első helyről

2017.05.13. 15:05
Lewis Hamilton Mercedese 51 ezreddel volt gyorsabb Sebastian Vettelnél, így megszerezte az első helyet Barcelonában.

Autó-motor

Forma-1: a harmadik szabadedzés a Ferrarié volt

2017.05.13. 12:15
Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel sorrendben végeztek az élen a tűzpiros autók a harmadik barcelonai szabadedzésen.

Autó-motor

A nap főszereplői: Michelisz Norbert, F1, NB I – és még sokan mások

2017.05.13. 07:30
Michelisz Norbert a Hungaroringen, a Forma-1 Spanyoloroszágban, a Videoton Újpesten – a mai nap tévés főszereplői.

Autó-motor

A pénteki nap Hamiltoné volt

2017.05.12. 17:15
Az elsőhöz hasonlóan a második szabadedzésen is a brit Lewis Hamilton autózta a legjobb időt a Forma-1-es Spanyol Nagydíjon, pénteken.

Magyar foci

Főszerepben az U17-es válogatottunk

2017.05.12. 07:30
Törökország ellen lép pályára a nyolc között az U17-es labdarúgó-válogatott és elkezdődik a spanyol hétvége a Forma-1-ben.

Autó-motor

Nagy Futam: kétszázötvenezer néző a budapesti autós parádén

2017.05.01. 17:15
Kétszázötvenezer néző tekintette meg a helyszínen a budapesti Nagy Futamot - tájékoztatták a szervezők az MTI-t.