Forma-1: hisztizik a Red Bull

sportfaktor

Kicsit nyűgös napjait éli a Red Bull istálló, mondhatnánk semmi nem felel meg nekik. Az egyik ok az idén bevezetett T-szárnyak, a másik pedig a Forma-1 motorszabályai.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bahreini Nagydíjon akadt ki a kiegészítő elemekre, miután a Valtteri Bottas autójáról levált T-szárny mintegy 50 ezer fontos kárt okozott Max Verstappen versenyautójában.

A Haas csapat főnöke, Günther Steiner szerint viszont a csapatoknak saját maguknak kell megbizonyosodniuk arról, hogy saját megoldásaik nem válnak le a versenyautóikról. 

„Voltak leszakadó elemek, és az FIA-nak a Mercedesnek is meg kellett mondania, hogy orvosolja a problémáját. Igazából nincs mit mondanom róluk, mert fogalmam sincs arról, miért szakadtak le. A csapatoknak kell magyarázatot adniuk az FIA-nak, és aztán az FIA meghozza a döntést. Az autó minden eleméről beszélhetnénk. Hányan veszítették például el az első szárnyukat? Velünk is megesett tavaly, és nem tiltottuk be az első szárnyakat – megoldottuk a problémákat. Tavaly a Toro Rossónak is volt pár problémája a felnivel, de nem tiltották be a használatukat, hanem megjavították őket. Ugyanez a helyzet most is. Csak azért, mert a T-szárnyakról van szó, és valaki azt mondja, hogy nem tetszik neki, az még nem jelenti azt, hogy le kell vennünk őket.”

- mondta a Haas csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes lapnak.

Günther Steiner egyébként azért folyt bele a vitába, mert az Ausztrál Nagydíj nyitóedzése után az FIA megkérte a Haas csapatát arra, hogy módosítson T-szárnyán, amit végül a csapat egy szénszálas ragasztóval megerősített, így annak rezgése minimálisra csökkent.

A Mercedes T-szárnya abban különbözik az amerikai istállóétól, hogy azt nem a cápauszonyra rögzítették.

„Nekünk nem szakadt le a T-szárnyunk. Megkértek, hogy erősítsük meg. Igazából soha nem aggódtunk, mert nem volt biztonsági kockázat. Az FIA-nak az nem tetszett, ahogy hajlott, de sokkal inkább a cápauszonyhoz való rögzítésről volt szó, nem pedig magáról a T-szárnyról.”

 

Ám ha ez nem lenne elég, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko elkezdett fenyegetőzni, ha nem változnak a motorszabályok 2021-től, az energiaital-gyártó kivonul csapataival együtt a Forma-1-ből.

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég megegyezett a motorgyártókkal arról, hogy 2021-től olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorok váltják majd a jelenlegi V6-os erőforrásokat. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondja, ők azt szeretnék, ha egy független motorgyártó is rendelkezésre állna a csapatok számára.

„Legkésőbb 2021-ben meg kell érkeznie egy független motorszállítónak az F1-be. Ez több, mint szükséges. A motornak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lennie, és nem lehet drágább 10 milliónál. Egy, a mostaninál sokkal egyszerűbb versenymotorról beszélünk. Épp elég olyan vállalat van, mely biztosítani tudja ezt. Szóval azt várjuk az új tulajdonostól és az FIA-tól, hogy közösen megoldást találnak majd – legkésőbb az idei szezon végéig. Ha ez nem történik meg, az F1-ben maradásunk nem biztosított.”

– mondta a szakember.

A Red Bull és a Toro Rosso jelenleg a Renault erőforrásait használja.

Címkék: Forma 1
http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/31487/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1

További cikkek

Autó-motor

Formula-1: Kubica a Hungaroringen tesztelt

2017.10.17. 19:05
A korábbi F1-es pilóta a magyar versenypályán zártkörű teszt keretében vezette a Williams korábbi autóját.

Autó-motor

Formula-1: Brandon Hartley Austinban debütál

2017.10.13. 18:40
A Toro Rosso hivatalosan is bejelentette, hogy az új-zélandi pilóta helyettesíti a jövő hétvégén Japánban versenyző Pierre Gaslyt.

Autó-motor

Forma-1: Toto Wolff mindenkit óvatosságra int

2017.10.09. 13:20
Hiába van óriási, 59 pontos előnyben az összetettben Lewis Hamiltonnak, se neki, sem pedig csapatának a Mercedesnek egyelőre nincs oka ünnepelni – figyelmeztet Toto Wolff, a német istálló …

Autó-motor

Forma-1: Ricciardo humoránál volt az eredményhirdetésnél

2017.10.08. 11:50
A Japán Nagydíj leintését követően a verseny győztese, Lewis Hamilton "rossz emberre" bízta a telefonját.

Autó-motor

Forma-1: Hamilton nyert Japánban, közel a vb-győzelem

2017.10.08. 08:55
A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Japán Nagydíjat, és nagy lépést tett a vb-győzelem felé, mert az összetettben második …

Csapatsportok

Forma-1, pályán a Telekom-Veszprém a kézilabda BL-ben és vb-selejtezők

2017.10.08. 07:30
A száguldó cirkusz Japánban köröz, a veszprémiek a Kiel ellen lépnek pályára a kézilabda Bajnokok Ligájában, Németország és Anglia labdarúgó …

Autó-motor

Forma-1: kavarodás a Toro Rossonál, Kvjat visszatért

2017.10.07. 14:45
A vasárnapi Japán Nagydíj után a szezon utolsó négy versenyén már Carlos Sainz Jr. ül majd a gyengén teljesítő Jolyon Palmer helyén a Forma-1-es Renault csapatnál.

Autó-motor

Formula-1: Hamilton rajtol az élről Japánban

2017.10.07. 09:20
A Mercedes háromszoros világbajnoka megszerezte pályafutása 71. első rajtkockáját, és először rajtolhat az élről a suzukai pályán.

Magyar foci

Közvetítések: Svájc ellen a becsület a tét

2017.10.07. 07:35
A magyar válogatott világbajnoki selejtezője mellett a kézilabda Bajnokok Ligája mérkőzései, valamint az F1-es Japán Nagydíj időmérő edzése szerepel a nap kínálatában.

Autó-motor

Forma-1: az utóbbi évtizedek legfurább balesetei (videó)

2017.10.03. 12:55
A listában természetesen szerepel Lance Stroll és Sebastian Vettel hétvégi produkciója is. De mint látható, nem ez az első bizarr baleset a száguldó cirkusz történetében.