Forma-1: hisztizik a Red Bull

sportfaktor

Kicsit nyűgös napjait éli a Red Bull istálló, mondhatnánk semmi nem felel meg nekik. Az egyik ok az idén bevezetett T-szárnyak, a másik pedig a Forma-1 motorszabályai.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Bahreini Nagydíjon akadt ki a kiegészítő elemekre, miután a Valtteri Bottas autójáról levált T-szárny mintegy 50 ezer fontos kárt okozott Max Verstappen versenyautójában.

A Haas csapat főnöke, Günther Steiner szerint viszont a csapatoknak saját maguknak kell megbizonyosodniuk arról, hogy saját megoldásaik nem válnak le a versenyautóikról. 

„Voltak leszakadó elemek, és az FIA-nak a Mercedesnek is meg kellett mondania, hogy orvosolja a problémáját. Igazából nincs mit mondanom róluk, mert fogalmam sincs arról, miért szakadtak le. A csapatoknak kell magyarázatot adniuk az FIA-nak, és aztán az FIA meghozza a döntést. Az autó minden eleméről beszélhetnénk. Hányan veszítették például el az első szárnyukat? Velünk is megesett tavaly, és nem tiltottuk be az első szárnyakat – megoldottuk a problémákat. Tavaly a Toro Rossónak is volt pár problémája a felnivel, de nem tiltották be a használatukat, hanem megjavították őket. Ugyanez a helyzet most is. Csak azért, mert a T-szárnyakról van szó, és valaki azt mondja, hogy nem tetszik neki, az még nem jelenti azt, hogy le kell vennünk őket.”

- mondta a Haas csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes lapnak.

Günther Steiner egyébként azért folyt bele a vitába, mert az Ausztrál Nagydíj nyitóedzése után az FIA megkérte a Haas csapatát arra, hogy módosítson T-szárnyán, amit végül a csapat egy szénszálas ragasztóval megerősített, így annak rezgése minimálisra csökkent.

A Mercedes T-szárnya abban különbözik az amerikai istállóétól, hogy azt nem a cápauszonyra rögzítették.

„Nekünk nem szakadt le a T-szárnyunk. Megkértek, hogy erősítsük meg. Igazából soha nem aggódtunk, mert nem volt biztonsági kockázat. Az FIA-nak az nem tetszett, ahogy hajlott, de sokkal inkább a cápauszonyhoz való rögzítésről volt szó, nem pedig magáról a T-szárnyról.”

 

Ám ha ez nem lenne elég, a Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko elkezdett fenyegetőzni, ha nem változnak a motorszabályok 2021-től, az energiaital-gyártó kivonul csapataival együtt a Forma-1-ből.

A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég megegyezett a motorgyártókkal arról, hogy 2021-től olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorok váltják majd a jelenlegi V6-os erőforrásokat. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondja, ők azt szeretnék, ha egy független motorgyártó is rendelkezésre állna a csapatok számára.

„Legkésőbb 2021-ben meg kell érkeznie egy független motorszállítónak az F1-be. Ez több, mint szükséges. A motornak pedig egyszerűnek és hangosnak kell lennie, és nem lehet drágább 10 milliónál. Egy, a mostaninál sokkal egyszerűbb versenymotorról beszélünk. Épp elég olyan vállalat van, mely biztosítani tudja ezt. Szóval azt várjuk az új tulajdonostól és az FIA-tól, hogy közösen megoldást találnak majd – legkésőbb az idei szezon végéig. Ha ez nem történik meg, az F1-ben maradásunk nem biztosított.”

– mondta a szakember.

A Red Bull és a Toro Rosso jelenleg a Renault erőforrásait használja.

Címkék: Forma 1
http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/31487/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: Hartley üléspróbán a jövő évi autóhoz

2017.12.14. 16:40
Csütörtökön a Toro Rosso faenzai központjában töltötte napját Brendon Hartley, a csapat ifjú pilótája.

Autó-motor

Orosz pilóta puccsolhatja meg Kubica visszatérését az F1-be

2017.12.12. 15:40
Búsulhatnak a Kubica-fanok, a pletykák ellenére úgy fest, nem tér vissza a lengyel fenegyerek a Forma 1-be.

Autó-motor

Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén

2017.12.11. 12:35
Jean Alesi szerint Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája, aki pályafutása negyedik világbajnoki címét szerezte meg az idén, soha nem volt még ennyire jó, mint 2017-ben.

Autó-motor

F1: továbbra is távozna a Ferrari

2017.12.04. 14:20
A Fiat-Chrysler vezérének nem tetszik a Forma 1 új tulajdonosainak motorszabályozása.

Autó-motor

F1: elegáns az Alfa Romeo megjelenése

2017.12.02. 13:55
Mindenkit megelőzve mutatta be 2018-as festését a Forma 1-be visszatérő Alfa Romeo.

Autó-motor

Forma 1: 33 év után visszatér az Alfa Romeo

2017.12.01. 12:15
A patinás autógyártó cég bejelentette, hogy a Sauber patronálásával visszatér a száguldó cirkusz mezőnyébe. Cikkünkben az olasz istálló Forma 1-s történelmét idézzük fel.

Autó-motor

Forma-1: új logó, de minek?

2017.11.28. 13:40
Sajnos az Abu Dhabi Nagydíj vasárnapjának legérdekesebb pillanata kétségkívül az volt, amikor a pódiumceremónia végén leleplezték a Forma-1 új logóját.

Autó-motor

Forma-1: Bottas nyerte a szezonzárót

2017.11.26. 15:55
Tét nélkül vághatott neki az Abu Dhabi nagydíjnak a száguldó cirkusz mezőnye.

Autó-motor

ÉLŐ: Forma 1 - Abu Dhabi nagydíj

2017.11.26. 13:30
Elérkezett a száguldó cirkusz szezonzáró futama. Élő, szöveges közvetítés.

Csapatsportok

Vasárnapi közvetítések: kosárcsata Koszovó, kéziderbi Korea ellen

2017.11.26. 07:30
Sűrű lesz a vasárnapi sportprogram: topligás focibajnokik, kézilabda BL-meccsek, Forma-1, téli sportok, tenisz Davis-kupa-döntő a kínálatban, és pályára …