Marad a Zengő Motorsport az átalakuló WTCC-ben
Az átalakuló sorozatban kedvezőbb lehet a nevezés az olyan kevés pénzzel rendelkező, privát csapatok számára, mint a Zengő Motorsport.
Véget ért egy korszak a Túraautó Világbajnokság történetében, a következő szezontól már TCR autókkal fognak versenyezni a csapatok. Ezek az autók jóval egyszerűbbek, olcsóbbak lesznek és kevesebb pénzből lehet majd versenyeztetni őket. Igaz, a logisztikai és szállítási költségek nem csökkennek, és magasabb lesz a futamok száma is, összességében csökkenni fognak a privát csapatok költségei.
Egyelőre még sok a bizonytalanság a 2018-as idénnyel kapcsolatban, azonban a Zengő Motorsport alapítója, Zengő Zoltán elmondta, mindenféleképpen szeretnének az új körülmények között is autót indítani a bajnokságban.
“Természetesen szeretnénk maradni a bajnokságban, és komoly terveink vannak 2018-ra, de akadnak még bizonytalanságok, amiknek a végére kell járni, mielőtt elkötelezzük magunkat. Ez elsősorban a nevezési díjakat érinti; pontosan látnunk kell, milyen költségvetésből lehet majd csapatot indítani a WTCR-ben. Egyelőre az esetleges pénzdíjakkal kapcsolatban is ellentmondásos hírek érkeztek, úgyhogy az első feladat ezeknek a tisztázása lesz” – mondta Zengő Zoltán a WTCC Blognak.
Ami lényeges változás, hogy a nevezési díj magasabb lesz a következő szezontól, mivel a bajnokság jelentős bevételeit eddig a gyártók nevezési díjai fedezték, miközben egy privát nevezés 39 ezer euróba került, addig a Honda, vagy a Volvo 315 ezer eurót fizetett be. Jövőre azonban már nem lesz gyártók világbajnoksága, így a WTCC jelentős összegtől esik el, miközben a logisztikai költségek nem változnak.
“A terveim szerint 2-4 autót indítanánk jövőre, csupa magyar versenyzővel. Az elmúlt években bizonyítottuk, hogy vannak még magyar tehetségek. Nagy Dani, Nagy Norbi, Ficza Feri és Szabó Zsolti is megfordult a csapatunknál; közülük kerülhetnek ki a 2018-as pilóták. Ami pedig az autót illeti, az idén bemutatkozó Audi RS3 LMS szerepel a terveink között, ami újabb magyar kapcsolódási pontot jelenthet, hiszen az autó 2 literes turbómotorja Győrben készül" - tette hozzá Zengő Zoltán.