Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: hivatalos a jövő évi versenynaptár

2019.12.06. 11:05
Jóváhagyta az FIA motorsport-világtanácsa a 2020-as Forma-1-es versenynaptárat. A Magyar Nagydíjra augusztusban kerül sor.

Autó-motor

Forma-1: ki hány kört töltött az élen a 2019-es szezonban?

2019.12.04. 16:50
Az első helyezettet mindenki biztosan kitalálja. De olyan név is szerepel a listán, ami csak a legelvakultabb F1-rajongókat nem lepi meg.

Autó-motor

Forma-1: Horner szerint mindenki marad a helyén

2019.12.03. 18:10
Lewis Hamilton éppcsak áthajtott a célvonalon Abu Dhabiban, és hivatalosan is lezárta a 2019-es szezont, máris elkezdődtek a 2021-es idényre vonatkozó pletykák.

Autó-motor

Forma-1: Hamilton érkezhet a Ferrariba

2019.12.02. 10:00
A Ferrari szeretné Hamiltont a soraiban tudni, aki nem zárta ki ennek a lehetőségét.

Autó-motor

Forma-1: Hamilton a szezonzárót is megnyerte

2019.12.01. 15:50
Lewis Hamilton győzelmével zárult a 2019-es év utolsó futama, az Abu Dhabi Nagydíj. A Mercedes világbajnoka mögött Max Verstappen és Charles Leclerc ért célba.

Külföldi foci

Közvetítések: F1-szezonzáróval és spanyol rangadóval köszönt ránk a december

2019.12.01. 07:30
A mai közvetítések listájából az Abu Dhabi Nagydíj, a Veszprém szkopjei vendégjátéka és az Atlético-Barcelona derbi emelkedik ki.

Autó-motor

Forma 1: Lewis Hamilton indulhat az élről Abu-dzabiban

2019.11.30. 15:40
A brit pilóta csapattársát, Valtteri Bottast győzte le az időmérőn, míg a harmadik helyen Max Verstappen végzett.

Autó-motor

Közvetítések: kezdődik az év utolsó F1-es hétvégje

2019.11.29. 07:30
A Forma-1-es szabadedzések meleltt láthatunk mérkőzést a német, a francia és a spanyol bajnokságból is.

Autó-motor

Forma-1: Bottas az utolsó helyről indulhat csak a szezonzárón

2019.11.28. 17:30
Mivel a legutóbbi futamon meghibásodott erőforrását cserélni kell,így Valtteri Bottas csak az utolsó helyről rajtolhat az Abu Dhabiban rendezett szezonzáró versenyen.

Autó-motor

Forma-1: az utolsó pilótahely is elkelt a következő szezonra

2019.11.28. 10:25
A következő szezonban a kanadai Nicholas Latifi veszi át Robert Kubica ülését, és lesz a brit George Russell csapattársa a Forma-1-es Williams istállónál.