Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: hisztizik a Red Bull

2017.04.21. 11:40
Kicsit nyűgös napjait éli a Red Bull istálló, mondhatnánk semmi nem felel meg nekik. A morgolódás egyik oka az idén bevezetett T-szárnyak, a másik pedig a Forma-1 motorszabályai.

Autó-motor

Nagy Futam: Ricciardo és Bottas is autóba ül

2017.04.18. 14:10
Két aktív Forma-1-es pilóta, Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas is részt vesz az ötödik Nagy Futamon, amelyet május 1-jén rendeznek meg Budapest belvárosában.

Autó-motor

Forma-1: eddig tartott a Mercedes békéje?

2017.04.17. 10:20
Lewis Hamilton második lett Bahreinben, amit többek között annak is köszönhet, hogy Valteri Bottas elengedte őt a hajrában. A finn pilóta mosolya már nem volt olyan széles a pódiumon, mint korábban.

Autó-motor

Forma-1: Vettel–Hamilton 2–1 – videó

2017.04.16. 18:40
Az utóbbi időszak legjobb versenyét láthattuk Bahrainben, amit végül Sebastian Vettel nyert meg Lewis Hamilton előtt.

Külföldi foci

Forma-1, labdarúgás, kézilabda, kerékpár, tenisz – ünnepi tévéműsor

2017.04.16. 07:30
Bahreinben a Forma-1-es mezőny, rangadó az angol és a spanyol élvonalban, döntő az orosz KHL-ben és még sok más.

Autó-motor

Forma-1: Bottas nyerte az időmérőt

2017.04.15. 18:15
Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzését szombaton, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat majd az első helyről.

Csapatsportok

Élő tévéközvetítések: sport szempontból ünnepnap

2017.04.15. 07:30
Temérdek labdarúgás itthonról és külföldről is, döntő a férfi kézilabda Magyar Kupában, finálé a női vízilabda LEN Kupában, és lesz Forma-1 időmérő is.

Autó-motor

Forma-1: Vettel eddig mindent vitt

2017.04.14. 19:00
A Ferrari német versenyzője nyerte mindkét szabadedzést, de a csapattársa bajba került…

Autó-motor

Forma-1: Jenson Button visszatér!

2017.04.14. 13:45
A tavalyis szezon végén visszavonult pilóta helyettesíti majd a Monacóban az Indy500-ba átugró Fernando Alonsót!

Autó-motor

Forma-1: a sikerhez gyorsan meg kell előzni a Red Bullt

2017.04.14. 13:40
Az első két futam tanulsága, hogy ebben az évben valóban igazi küzdelem lehet a Ferrari és a Mercedes között, de a Red Bull tűnik a mérleg nyelvének.