Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Kezdődik a Magyar Nagydíj - Élő közvetítések

2017.07.28. 07:35
A Duna Aréna mellett ezúttal a Hungaroringre is figyelhet a sportvilág.

Autó-motor

Magyar Nagydíj: Ricciardo és Verstappen is dobogóra állna a Hungaroringen

2017.07.27. 17:50
A dobogós helyezés elérését tűzte ki célul a Red Bull két pilótája, az ausztrál Daniel Ricciardo és a holland Max Verstappen a hétvégi Forma-1-es …

Autó-motor

Autokrossz: ismét a dobogón Palotás Péter

2017.07.27. 14:50
Interjú Palotás Péter autokrossz versenyzővel a Szeghalmi OB után.

Autó-motor

Forma-1: nagy csata várható a 32. Magyar Nagydíjon

2017.07.27. 10:40
Az idény felénél Sebastian Vettel vezeti a világbajnokságot, de előnye mindössze egy pont Lewis Hamilton előtt.

Autó-motor

Formula-1: Kubica akár már idén visszatérhet?

2017.07.20. 14:20
A Bild című német lap értesülése szerint Robert Kubica hosszú kihagyást követően a nyári szünet után ismét versenyezhet a Forma-1-ben.

Autó-motor

Forma-1: bejelentették a Magyar Nagydíj gumiválasztását

2017.07.19. 15:35
Az éllovasok lényegében ugyanazt a ganitúrát választották ki a Hungaroringre. Vajon ki a kivétel?

Autó-motor

Silk Way rali: Szalay Balázs egy baleset miatt visszaesett

2017.07.17. 20:00
Szalay Balázs és Bunkóczi László az összetett 12. helyéről kezdte a mai szakaszt. Az Opel Dakar Team egysége azonban egy mai baleset miatt visszaesett.

Autó-motor

WTCC: Michelisz Norbert a világbajnoki címért harcolhat

2017.07.17. 16:05
A tegnapi argentínai futam után három hónapos szünet következik a Túraautó- világbajnokság küzdelmeiben. A szünet előtt felidézzük, hogy mi történt a világbajnoki címre …

Autó-motor

Formula-1: Hamilton legyőzhetetlen volt Silverstone-ban

2017.07.16. 15:45
A Mercedes világbajnoka ötödször győzött hazai pályán, és jelentősen csökkentette hátrányát a világbajnoki pontversenyben.

Autó-motor

Kamion-Európa-bajnokság: Kiss Norbert másodszor is győzött a Slovakiaringen!

2017.07.16. 15:20
Azok után, hogy a magyar versenyző tegnap megnyerte az első versenyt, a mai nap főversenyén sem talált legyőzőre.