Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Magyar foci

Élő sportközvetítések: NB I-es körkapcsolás, kézi BL, Barca, Atleti, Real és még sok más

2016.04.30. 06:50
Tévében az MKB Veszprém, az összes NB I-es meccs, a spanyol nagyok, a Forma-1, a Bayern, Hartha és még sok más.

Autó-motor

Mercedes fölény a szabadedzésen

2016.04.29. 11:55
A világbajnoki pontversenyben éllovas Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Forma-1-es Orosz Nagydíj pénteki első szabadedzésén.

Autó-motor

Vasárnap nagy futam

2016.04.29. 09:15
Negyedik alkalommal rendezik meg Budapest belvárosában a Nagy Futam elnevezésű autó-, motorsport- és légibemutatót vasárnap.

Autó-motor

Forma-1: 2026-ig hosszabbított a Hungaroring

2016.04.22. 21:05
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója pénteken elmondta, hogy kedvező anyagi feltételekkel hosszabbították meg 2026-ig a mogyoródi Forma-1-es futam szerződését.

Autó-motor

Massa vs. Ricciardo a nappaliban

2016.04.22. 19:25
Felipe Massa fia, Felipinho és Daniel Ricciardo Monte Carlóban "csapott össze."

Autó-motor

Forma-1: esménydús Rosberg-siker (videó)

2016.04.17. 10:45
A szezon első két futamán győztes Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíjat, ezzel növelte előnyét az összetett pontversenyben.

Autó-motor

Nico Rosberg és Daniel Ricciardo indulhat az első sorból Kínában

2016.04.16. 11:25
Rosbergé a pole, ferrarisok a második sorban, Hamilton pechszériája

Autó-motor

Rosberg Sanghajban is utolérhetetlen

2016.04.15. 07:20
A német Nico Rosberg szerepelt a legjobban a Forma 1-es sorozat kínai állomásának első szabadedzésén

Csapatsportok

Pénteki sportműsor a televíziókban

2016.04.15. 06:20
Gazdag kínálat várja ma a sportrajongókat - foci Hannowertől Gentig, jégkorong és Formula 1, de a tenisz szerelmesei sem maradnak éhesek

Autó-motor

F1: Hamilton büntetése

2016.04.14. 07:00
Váltócsere miatt öt hellyel visszasorolják a Kínai Nagydíj rajtjánál Lewis Hamiltont