Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: Hamilton elszúrta, Rosberg nyert

2016.09.04. 15:20
Lewis Hamilton elrontotta a rajtot és egészen a hatodik helyig esett vissza, ahonnan nem tudott visszatérni az élre, így Rosberg nyert.

Külföldi foci

Tévében a világbajnok, az angolok és a Forma-1 olasz nagydíja is

2016.09.04. 06:40
Kezdődnek a világbajnoki selejtezők, Anglia Szolvákiában, Németország Norvégiában szerepel majd. Délután klasszikus F1-es nagydíj jön.

Autó-motor

Forma1: Monzában is a Mercedes a főszereplő

2016.09.03. 14:50
Lewis Hamilton indulhat az első, csapattársa, csapattársa Rosberg a második rajtkockából a vasárnapi futamon

Csapatsportok

Televíziós sportműsor: főszerepben a motorsport és a kézilabda

2016.09.03. 07:25
Forma 1 Monzából, kézilabda kupameccsek és Elek Gyula-emléktorna és újra pályára lépnek férfi kosarasaink is

Autó-motor

Forma-1: csak a szokásos Mercedes fölény

2016.09.02. 16:20
A Ferrari visszatért az éllovas autók mögé, de továbbra is nagy a hátránya.

Egyéni sportok

Tévéműsor: Babos Tímea ismét pályán, klasszikus Forma-1-es hétvége kezdődik

2016.09.02. 07:00
Kezdődik a monzai F1-es hétvége, Babos Tímea pedig ezúttal párosban szerepel majd.

Autó-motor

Forma-1: Felipe Massa visszavonul!

2016.09.01. 13:00
A brazil pilóta Monzában jelentette be, hogy a szezon végén befejezi Forma-1-es pályafutását.

Autó-motor

Max Verstappen nagy tervei

2016.08.30. 14:45
Van, amitől a Forma-1 jelenlegi legnagyobb tehetsége is fél.

Autó-motor

Forma1: Nico Rosberg nyerte a Belga Nagydíjat (videó)

2016.08.28. 16:00
Daniel Ricciardo lett a második, az utolsó sorból induló Lewis Hamilton pedig a harmadik

Csapatsportok

Televíziós sportműsor: F1 Belgiumból és rangadók a topbajnokságokban

2016.08.28. 07:05
A Futam a belga nagydíjon, láthatjuk a Herthát és a Hoffenheimet, Baszkföldre látogat a Barcelona