Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Forma 1: Esteban Ocon visszatér, de Valtteri Bottas marad

2019.08.29. 17:20
Hivatalossá vált, hogy meghosszabbította Valtteri Bottas szerződését a Mercedes, azonban az is biztossá vált, hogy Esteban Ocon visszatér a Forma 1-be.

Autó-motor

Forma 1: bővült a versenynaptár, 22 futamot rendeznek 2020-ban

2019.08.29. 11:30
A belgiumi versenyhétvége előtt hozta nyilvánosságra az FIA a Forma 1 következő évi versenynaptárát, amelyből egy futam ki, kettő pedig bekerült.

Autó-motor

Ki nem találná, melyik Forma-1-es csapat fejlődött a legtöbbet

2019.08.27. 19:05
Érdekes infografikával állt elő a Forma-1 hivatalos Facebook oldala. A szezon feléhez érve azt vizsgálták meg, melyik csapat mennyit fejlődött, vagy éppen esett vissza …

Egyéni sportok

Vasárnapi éremesőre felkészülni

2019.08.25. 07:30
Zárul a junior úszó-világbajnokság, a szegedi olimpiai kvalifikációs kajak-kenu vb, s persze nem maradhat el a szokásos vasárnapi futballdömping sem.

Csapatsportok

Szombati sportközvetítések: minden szinten, szinte minden

2019.08.24. 07:30
Labdajátékok, technikai sportok, úszás, kajak-kenu, darts és lovas sportok. Sport minden mennyiségben, földön, vízen és levegőben.

Autó-motor

Forma-1: a szezon eddigi legjobb csapatrádiós párbeszédei

2019.08.19. 19:45
A Forma-1 Youtube-csatornáján megosztotta szubjektív rangsorát a 2019-es szezon első felének legjobb rádiós beszélgetéseiből.

Autó-motor

Autósport: súlyos sérülést szenvedett Scott Speed

2019.08.18. 23:35
Súlyos gerincsérülést szenvedett a jelenleg ralikrosszozó Scott Speed, aki 2006 és 2007 között a Forma-1-ben is versenyzett.

Autó-motor

Rali Eb: technikai hiba miatt estek ki Herczigék

2019.08.18. 15:35
Műszaki hiba miatt fel kellett adnia a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettősnek a rali Európa-bajnokság hatodik, csehországi futamát.

Autó-motor

Alonso ismét visszatérhetett volna a Forma-1-be

2019.08.17. 09:15
A kétszeres spanyol világbajnoknak viszont egyelőre nem fűlik a foga a nagy újrakezdéshez. Pedig most nem is egy bóvli csapat invitálta újra a száguldó cirkuszba.

Autó-motor

Forma-1: Helmut Marko elárulta mi volt a gond Gaslyval

2019.08.14. 18:00
A Red Bull drasztikus lépésre szánta el magát és 12 futam után elküldte Pierre Gaslyt, a helyére pedig a Toro Rosso újoncát, Alex Albont ültette. Helmut Marko most lerántotta a leplet az …