Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Kamion Eb: Kiss Norbert két futamot nyert a szezonzárón

2019.10.06. 17:55
Kiss Norbert két futamgyőzelmet is aratott a kamionos Európa-bajnokság idei utolsó, jaramai versenyhétvégéjén.

Autó-motor

Forma-1: végleges a 2020-as versenynaptár

2019.10.06. 11:55
Az FIA jóváhagyta a 2020-as Forma-1-es szezon versenynaptárát, amelyben 22 futamot rendeznek.

Egyéni sportok

Közvetítések: minden órára jut valami kiemelkedő sportesemény

2019.10.06. 07:30
Bajnokot avathatnak a MotoGP-ben, rangadót rendeznek Olaszországban, megkezdi BL-szereplését a Győr, zárul az atlétikai vb és még Hosszú Katinkáékat is láthatjuk …

Autó-motor

Öt ország versenyzői, köztük dakarosok a gyulai terepralin

2019.10.04. 13:10
Szombaton és vasárnap rendezik meg Gyulán és környékén a Közép-európai Zóna Bajnokság (CEZ) és a nyílt magyar tereprali-bajnokság következő futamát, a Skuba …

Autó-motor

Forma-1: szó sincs új csapatokról

2019.10.04. 12:25
A Forma-1 vezetése hivatalos közleményben adott tájékoztatást arról, hogy az elmúlt napokban megjelent sajtóhírek ellenére nincs olyan új istálló, mely 2021-től csatlakozhatna a mezőnyhöz.

Autó-motor

Forma-1: 2021-től új csapat érkezne a sorozatba

2019.10.03. 19:25
Sajtóértesülések szerint a Campos Racing része lehet a 2021-es szezon mezőnyének.

Autó-motor

Kamion Eb: katasztrofális volt Kiss Norbert Le Mans-i hétvégéje

2019.09.29. 19:25
Nem tudott pontot szerezni egyik futamon sem Kiss Norbert a kamion Európa-bajnokságban szereplő Tankpool24-Mercedes magyar pilótája.

Autó-motor

Forma-1: Hamilton és a Mercedes taktikája volt kifizetődő Szocsiban

2019.09.29. 14:50
Lewis Hamilton győzelmével zárult a Forma-1-es Orosz Nagydíj, és így a világbajnoki címvédő tovább növelte előnyét összetettben.

Autó-motor

ÉLŐ: Forma 1 – Orosz Nagydíj

2019.09.29. 13:00
Charles Leclerc sorozatban negyedszer is az élről indulhat, de vajon sikerül-e megnyernie a futamot a monacói fiatalnak? Kövesse velünk élőben a futamot!

Autó-motor

Közvetítések: csak tudjunk választani!

2019.09.29. 07:30
Kiváló mérkőzések a topligákból, országúti mezőnyverseny, atlétika-vb, Orosz Nagydíj és kézilabdameccsek várják a nézőket a mai napon.