Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: minden idők leggyorsabb kerékcseréjét hajtotta végre a Red Bull (videó)

2019.07.29. 17:15
Új csúcsot állított fel a Red Bull a hétvégi Német Nagydíjon, miután Max Verstappen kerekeit rekordidő alatt cserélték le.

Autó-motor

Forma-1: megbüntették az Alfákat, Hamilton és Kubica is pontot szerzett

2019.07.29. 08:00
Az FIA utólag módosította a Német Nagydíj végeredményét, miután szabálytalan kuplungnyomaték miatt hátrasorolta a két Alfa Romeót. A döntés …

Autó-motor

Forma-1: Verstappené a német flúgos futam

2019.07.28. 17:05
Az idei szezon legizgalmasabb és legfordulatosabb futamát hozta a Német Nagydíj, amit a Red Bull hollandja nyert meg.

Autó-motor

ÉLŐ: Forma 1 – Német Nagydíj

2019.07.28. 14:55
A Francia Nagydíjat követően ismét Lewis Hamilton indulhat az élről Németországban, miután a Ferrarinak nem sikerült jól az időmérője. Élő, szöveges közvetítés.

Autó-motor

Forma-1, úszás, kézilabda és még Tour is lesz a tévében

2019.07.28. 07:30
Zár a vizes világbajnokság, Németországban versenyeznek az F1-esek és zajlik a Tour is.

Autó-motor

Forma-1: Hamilton rajtol az élről Németországban, semmi nem jött össze a Ferrarinak

2019.07.27. 16:05
Lewis Hamilton szerezte meg az első rajtkockát a Német Nagydíj időmérő edzésén. Sebastian Vettel csak a mezőny végéről …

Egyéni sportok

Közvetítések: éremért küzd Milák Kristóf, Hosszú Katinka és a vízilabdacsapat is

2019.07.27. 07:30
A mai közvetítések listája igazán impozáns: vízilabda-helyosztók, úszódöntők magyar éremesélyekkel, Forma-1-es …

Autó-motor

Forma 1: jól kezdett Németországban a Ferrari

2019.07.26. 17:15
Nagyszerűen indult a németországi hétvége a Ferrari számára, hiszen mindkét pénteki szabadedzést megnyerte az olasz istálló.

Csapatsportok

Közvetítések: a bronzéremért játszik a magyar női vízilabda-válogatott

2019.07.26. 07:30
A spanyolok elleni hatgólos vereséget követően Ausztráliával csap össze a magyar válogatott a harmadik helyért a kvangdzsui …

Autó-motor

Kamion Eb: Kiss Norbert futamot nyert a Németországban

2019.07.21. 18:30
Kiss Norbert győzelmével zárult a nürburgringi hétvége a kaminosok Európa-bajnokságán. A kétszeres Európa-bajnok pilóta a negyedik futamot nyerte meg.