Forma-1: mi lesz, ha Hamilton ráérez az idei Mercedesre?

Dorogi László
Dorogi László

Az Ezüst Nyilak totális dominanciájáról szól eddig a Forma-1 idei szezonja. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton minden versenyen az első két hely valamelyikén zárt, pedig a címvédő saját állítása szerint még nem is került teljes összhangba az autójával.

Fotó: formula1.com

A Forma-1-től a tavalyi szezon végén elbúcsúzó kétszeres világbajnok Fernando Alonso korábban többször is élesen kritizálta a Forma-1-et azért, mert elképesztően unalmas autózgatássá változott, s szó mi szó, van abban igazság, amit a spanyol mond. Hatványozottan igaz ez az állítás a 2019-es szezonra, legalábbis arra, amit eddig láttunk: a Mercedes pilótái az eddigi öt verseny mindegyikét az első és második helyen fejezték be és már most 96 pont az istálló előnye a Ferrarival szemben a konstruktőri pontversenyben. Arról nem is beszélve, hogy a versenyzők közötti versenyfutásban is 39 egység választja el a jelenleg második Bottast és a harmadik Max Verstappent, ami tekintve, hogy öt versenyhétvégén vagyunk túl, demoralizáló különbségnek tűnhet.

Az persze nem csak a Mercedes hibája, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora fölényt voltak képesek kiépíteni: kellett ehhez egy a várakozásokon alul teljesítő Ferrari konstrukció és egy talán többre taksált, de még mindig nem túl erős Red Bull-Honda is. Pedig a Ferrari nem lassú, sőt, végsebességben a mezőny előtt járnak az olaszok, csakhogy ez - ahogy más technikai sportokban - nem minden. A maranellóiak a legutóbbi, barcelonai versenyen a két hosszú egyenesben fél másodperccel voltak gyorsabbak a Mercedeseknél, a pálya 16 kanyarjában viszont 1,3 másodpercet kaptak, ebből ráadásul hetet az utolsó hét kanyarban.

A Ferrarinál - s jó néhány másik istállónál is - amolyan csodavárás volt a barcelonai hétvége, ám a csoda végül elmaradt. Hiába szállították fejlesztések tömkelegét a csapatok, a Mercedes-dominancia nemcsak, hogy nem múlt el, de egy fokkal talán még szignifikánsabb lett, s már néhányan most arról beszélnek, hogy a csapat megdöntheti a McLaren-Honda 1988-as rekordját: akkor a McLaren egy futam kivételével minden versenyt megnyert, ráadásul a Mercedesnél ennél is merészebbet álmodhatnak. Azt persze Toto Wolff csapatfőnök is tudja, hogy meglehetősen irreális lenne egy ilyen hosszú szezonban minden futamon az első két helyen végeznie pilótáinak, de egyelőre csak a technika szólhat közbe, hogy ez ne legyen így.

A mezőny hétvégén a patinás Monte-Carlói nyomvonalon száll harcba az újabb világbajnoki pontokért, márpedig a rengeteg kanyarral tűzdelt pálya az eddig látottak alapján egyértelműen a Mercedesnek kedvez. Sőt, a Ferrarinál a Red Bull miatt is aggódhatnak, hiszen az említett barcelonai utolsó szektorban nemcsak Bottas és Hamilton volt gyorsabb Vettelnél és Leclercnél, de Max Verstappen, sőt még Pierre Gasly is jobb időt autózott.

Az tehát egyértelmű, hogy 2019-re is a Mercedesnek sikerült a legjobban összeraknia a konstrukcióját, de akad itt még egy apróság, ami aggodalomra adhat okot a riválisok számára.

"Mindent egybevetve ez egy fantasztikus autó, csak éppen nem mindig azt csinálja, amit szeretnék. Ennek a vezetési stílusom az oka. Ausztrália óta szenvedek, hogy kiismerjem, ha minden rendben lenne, sokkal gyorsabb lehetnék vele. Valtteri viszont gyorsabban hozzászokott az új autóhoz. Ő boldog vele, én egyelőre keresem, min kell változtatnom"

- nyilatkozta Lewis Hamilton a formula1.com-nak. Nos, ha az ötszörös világbajnok még nem talált rá a megfelelő összhangra az autójával, akkor belegondolni is félelmetes, mi lesz, ha ez megtörténik. A semleges szurkolók így már csak abban bízhatnak, hogy Valtteri Bottas remek formája kitart és legalább a Mercedesek között lesz versengés az egyéni világbajnoki címért.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/48996/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Lewis Hamilton,Mercedes,Valtteri Bottas,Autósport

További cikkek

Autó-motor

Forma-1: fizetéscsökkentés a McLaren istállónál

2020.04.02. 10:30
Carlos Sainz és Lando Norris is beleegyeztek abba, hogy csökkentsék fizetésüket a McLaren Forma-1-es csapatánál. Az istálló számos munkavállalóját is kénytelen volt kényszerszabadságra …

Egyéni sportok

A hónap amikor leállt a sportvilág, avagy mit töröltek és halasztottak el márciusban?

2020.04.01. 20:00
Márciusi összefoglalónk második részében a teljesség igénye nélkül összegyűjtjük, hogy melyik jelentős …

Egyéni sportok

Néhány sikert megünnepeltünk, aztán jött a koronavírus - avagy erről írtunk márciusban

2020.04.01. 18:05
Feljutott a Davis-kupacsapat, Szilágyi Áron világkupa-versenyt nyert, B-csoportos világbajnokságot nyert a …

Autó-motor

Forma-1: újabb gyári csapat érkezik a száguldó cirkuszba

2020.04.01. 14:20
A Racing Point istálló hivatalos honlapján jelentette be, hogy 2021-től az Aston Martin gyári csapataként indulnak el a sorozatban.

Autó-motor

Forma-1: karantén lett a volt versenyhelyszínből

2020.03.31. 14:05
A Delhit elhagyó munkások számára a 2011–2013 között három F1-es futamnak otthont adó Buddh International Circuit szolgáltatja a karantént.

Autó-motor

WTCR: Micheliszék idei autójáról lehullt a lepel

2020.03.30. 13:30
A tavalyitól kissé eltérő festésű autóval indulhat neki az évnek a címvédő Michelisz Norbert a túraautó-világkupában (WTCR). A Hyundai megmutatta, hogy milyen design-nal készül a 2020-as …

Autó-motor

Forma-1: a Mercedes mérnökei oldják meg a lélegeztetőgép-hiányt?

2020.03.30. 10:25
A Mercedes F1-es csapatának mérnökei megoldást találtak a lélegeztetőgépek hiányára.

Autó-motor

Forma-1: lefújta volna az idei szezont Bernie Ecclestone

2020.03.27. 21:25
A sorozatot hosszú időn keresztül irányító üzletember azt nyilatkozta, hogy már lefújta volna az idei szezont.

Autó-motor

Kamion EB: Kiss Norbert csapatot vált

2020.03.26. 22:05
A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert távozik a Tankpool24-Mercedes csapattól és a magyar Révész Truck Racing Team-nél folytatja pályafutását, egy MAN volánja mögött.

Autó-motor

WTCR: most Michelisz ellen is ki lehet állni!

2020.03.25. 11:40
A Hungaroringen nem lesz idény sajnálatos módon verseny, viszont a WTCR-nél egy kis trükkel megoldották, hogy mégis legyen magyar futam!