Autósport: Alonsoék nyerték Le Mans-t és az Endurance vb-t
Egy szerencsétlen defekt miatt nem tudta megnyerni a #7-es Toyota a Le Mans-i 24 órás versenyt és így a világbajnoki címét bebiztosító Fernando Alonso, Sebastien Buemi, Kazuki Nakajimna trió nyerte a legendás egynapost.
Ahogyan az várható volt az idei Le Mans-i 24 órás is az egyetlen gyári csapat,a Toyota két autójának csatáját hozta a végső győzelemért. A #7-es egység (Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi és Mike Conway) indulhatott az élről szombat délután és egyértelműen gyorsabb volt a testvérautónál. A verseny 23. órájának kezdetén aztán megtörtént a dráma: Lopez alatt kétszer is defektet kapott az autó, így a trió előnye nemcsak elillant, de a vezető helyüket is elveszítették. A hihetetlen pechet fokozta, hogy a második defektet a Toyota a nyomásmérő szenzor hibája miatt szenvedte el, mivel elsőre csak egy kereket cseréltek le a négy helyett.
A győzelem így az Endurance-világbajnokság 2018/19-es szuperszezonját megnyerő egyben címvédő Fernando Alonso, Kazuki Nakajima és Sebastien Buemi alkotta egység ölébe hullott.
Alonso korábban 2005-ben és 2006-ban volt Forma-1-es világbajnok, Sebastien Buemi a 2015/16-os Formula-E szezonban szerzett vb-címet, Nakajima viszont először lett a világ legjobbja.
A #8-as Toyota versenyzőinek öröme a győzelem miatt nem volt felhőtlen, a győzelmi trófeát végül a japán csapat hat pilótája együtt emelte fel. Alonso utolsó hosszútávú versenyét teljesítette végül öt győzelemmel (közte két Le Mans) és vb-címmel búcsúzott az autósport ezen ágától.
A két Toyota mögött nem volt igazán csata a privát autók között a dobogóért, végül az SMP Racing #11-es autója vagyis Stoffel Vandoorne, Mihail Aljosin és Vitalij Petrov triója állhatott fel a dobogóra.
Az LMP2-ben tavaly a Signatech egy kizárás után lett kategóriagyőztes, Nicolas Lapierre, Andre Negrao és Pierre Thiriet idén nagy fölénnyel diadalmaskodott és nyerte meg a kategória vb-címét. Lapierre negyedik alkalommal lett kategóriagyőztes négy indulásból.
A GTE Pro kategóriát az #51-es AF Corse Ferrari nyerte, a volánnál Daniel Serra, James Calado és Alessandro Pier Guidi váltotta egymást. A GTE Am kategóriában Ben Keating privát Ford egysége diadalmaskodott, a csapatvezetővel, Jeroen Bleekemolennel és Felipe Fragával.
Utóbbi kategóriában a Team Project 1 Porsche lett a világbajnok. Az egységet, amely most második lett Jörg Bergmeister, Patrick Lindsey és Egidio Perfetti alkotta.
A 87. Le Mans-i 24 órás verseny hivatalos végeredménye:
1 |
LMP1 |
Toyota Gazoo Racing |
Sébastien Buemi |
Toyota TS050 Hybrid |
385 |
|
Toyota 2.4 L Turbo V6 |
||||||
2 |
LMP1 |
Toyota Gazoo Racing |
Mike Conway |
Toyota TS050 Hybrid |
385 |
+16.972 |
Toyota 2.4 L Turbo V6 |
||||||
3 |
LMP1 |
SMP Racing |
Mikhail Aleshin |
BR Engineering BR1 |
379 |
+6 laps |
AER P60B 2.4 L Turbo V6 |
||||||
4 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Bruno Senna |
Rebellion R13 |
376 |
+9 laps |
Gibson GL458 4.5 L V8 |
||||||
5 |
LMP1 |
Rebellion Racing |
Thomas Laurent |
Rebellion R13 |
370 |
+15 laps |
Gibson GL458 4.5 L V8 |
||||||
6 |
LMP2 |
Signatech Alpine Matmut |
Nicolas Lapierre |
Alpine A470 |
368 |
+17 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
7 |
LMP2 |
Jackie Chan DC Racing |
Ho-Pin Tung |
Oreca 07 |
367 |
+18 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
8 |
LMP2 |
TDS Racing |
François Perrodo |
Oreca 07 |
366 |
+19 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
9 |
LMP2 |
United Autosports |
Philip Hanson |
Ligier JS P217 |
365 |
+20 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
10 |
LMP2 |
IDEC Sport |
Paul Lafargue |
Oreca 07 |
364 |
+21 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
11 |
LMP2 |
G-Drive Racing |
Roman Rusinov |
Aurus 01 |
364 |
+21 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
12 |
LMP2 |
Duqueine Engineering |
Romain Dumas |
Oreca 07 |
363 |
+22 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
13 |
LMP2 |
Panis Barthez Competition |
René Binder |
Ligier JS P217 |
362 |
+23 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
14 |
LMP2 |
Graff |
Tristan Gommendy |
Oreca 07 |
362 |
+23 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
15 |
LMP2 |
Algarve Pro Racing |
John Falb |
Oreca 07 |
357 |
+28 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
16 |
LMP2 |
High Class Racing |
Dennis Andersen |
Oreca 07 |
356 |
+29 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
17 |
LMP2 |
Larbre Compétition |
Erwin Creed |
Ligier JS P217 |
355 |
+30 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
18 |
LMP2 |
Cetilar Racing Villorba Corse |
Roberto Lacorte |
Dallara P217 |
352 |
+33 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
19 |
LMP2 |
United Autosports |
Ryan Cullen |
Ligier JS P217 |
348 |
+37 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
20 |
LMGTE |
AF Corse |
James Calado |
Ferrari 488 GTE Evo |
342 |
+43 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
21 |
LMGTE |
Porsche GT Team |
Richard Lietz |
Porsche 911 RSR |
342 |
+43 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
22 |
LMGTE |
Porsche GT Team |
Nick Tandy |
Porsche 911 RSR |
342 |
+43 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
23 |
LMGTE |
Ford Chip Ganassi Team USA |
Sébastien Bourdais |
Ford GT |
342 |
+43 laps |
Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6 |
||||||
24 |
LMGTE |
Ford Chip Ganassi Team UK |
Harry Tincknell |
Ford GT |
342 |
+43 laps |
Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6 |
||||||
25 |
LMGTE |
Ford Chip Ganassi Team USA |
Ryan Briscoe |
Ford GT |
341 |
+44 laps |
Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6 |
||||||
26 |
LMGTE |
Ford Chip Ganassi Team UK |
Stefan Mücke |
Ford GT |
340 |
+45 laps |
Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6 |
||||||
27 |
LMP2 |
Racing Team Nederland |
Giedo van der Garde |
Dallara P217 |
340 |
+45 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
28 |
LMGTE |
Porsche GT Team |
Sven Müller |
Porsche 911 RSR |
339 |
+46 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
29 |
LMGTE |
Corvette Racing |
Jan Magnussen |
Chevrolet Corvette C7.R |
337 |
+48 laps |
Chevrolet LT5.5 5.5 L V8 |
||||||
30 |
LMGTE |
Porsche GT Team |
Michael Christensen |
Porsche 911 RSR |
337 |
+48 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
31 |
LMGTE |
BMW Team MTEK |
Augusto Farfus |
BMW M8 GTE |
335 |
+50 laps |
BMW S63 4.0 L Turbo V6 |
||||||
32 |
LMGTE |
Keating Motorsports |
Ben Keating |
Ford GT |
334 |
+51 laps |
Ford EcoBoost 3.5 L Turbo V6 |
||||||
33 |
LMGTE |
Team Project 1 |
Jörg Bergmeister |
Porsche 911 RSR |
334 |
+51 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
34 |
LMGTE |
JMW Motorsport |
Jeff Segal |
Ferrari 488 GTE |
334 |
+51 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
35 |
LMGTE |
WeatherTech Racing |
Cooper MacNeil |
Ferrari 488 GTE |
333 |
+52 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
36 |
LMGTE |
Dempsey-Proton Racing |
Matt Campbell |
Porsche 911 RSR |
332 |
+53 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
37 |
LMGTE |
Car Guy Racing |
Takeshi Kimura |
Ferrari 488 GTE |
332 |
+53 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
38 |
LMGTE |
Proton Competition |
Louis Prette |
Porsche 911 RSR |
332 |
+53 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
39 |
LMGTE |
Clearwater Racing |
Matt Griffin |
Ferrari 488 GTE |
331 |
+54 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
40 |
LMGTE |
Gulf Racing |
Mike Wainwright |
Porsche 911 RSR |
331 |
+54 laps |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
41 |
LMGTE |
Kessel Racing |
Rahel Frey |
Ferrari 488 GTE |
330 |
+55 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
42 |
LMGTE |
Risi Competizione |
Oliver Jarvis |
Ferrari 488 GTE Evo |
329 |
+56 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
43 |
LMGTE |
MR Racing |
Olivier Beretta |
Ferrari 488 GTE |
328 |
+57 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
44 |
LMGTE |
TF Sport |
Charlie Eastwood |
Aston Martin Vantage GTE |
327 |
+58 laps |
Aston Martin 4.5 L V8 |
||||||
45 |
LMGTE |
Spirit of Race |
Thomas Flohr |
Ferrari 488 GTE |
327 |
+58 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
46 |
LMGTE |
Aston Martin Racing |
Alex Lynn |
Aston Martin Vantage GTE |
325 |
+60 laps |
Aston Martin 4.0 L Turbo V8 |
||||||
47 |
LMP2 |
Inter Europol Competition |
Jakub Smiechowski |
Ligier JS P217 |
325 |
+60 laps |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
48 |
LMGTE |
Kessel Racing |
Claudio Schiavoni |
Ferrari 488 GTE |
324 |
+61 laps |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
49 |
LMGTE |
BMW Team MTEK |
Nick Catsburg |
BMW M8 GTE |
309 |
+76 laps |
BMW S63 4.0 L Turbo V6 |
||||||
DNF |
LMP2 |
RLR M Sport/Tower Events |
John Farano |
Oreca 07 |
295 |
Mechanical |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
DNF |
LMP2 |
DragonSpeed |
Roberto González |
Oreca 07 |
245 |
Crash |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
DNF |
LMP2 |
Jackie Chan DC Racing |
David Heinemeier Hansson |
Oreca 07 |
199 |
Gearbox |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
DNF |
LMP1 |
SMP Racing |
Stéphane Sarrazin |
BR Engineering BR1 |
163 |
Crash |
AER P60B 2.4 L Turbo V6 |
||||||
DNF |
LMP1 |
ByKolles Racing Team |
Tom Dillmann |
ENSO CLM P1/01 |
163 |
Mechanical |
Gibson GL458 4.5 L V8 |
||||||
DNF |
LMP2 |
ARC Bratislava |
Miro Konôpka |
Ligier JS P217 |
160 |
Crash damage |
Gibson GK428 4.2 L V8 |
||||||
DNF |
LMGTE |
AF Corse |
Davide Rigon |
Ferrari 488 GTE Evo |
140 |
Engine |
Ferrari F154CB 3.9 L Turbo V8 |
||||||
DNF |
LMGTE |
Aston Martin Racing |
Nicki Thiim |
Aston Martin Vantage GTE |
132 |
Crash damage |
Aston Martin 4.0 L Turbo V8 |
||||||
DNF |
LMGTE |
Aston Martin Racing |
Paul Dalla Lana |
Aston Martin Vantage GTE |
87 |
Crash |
Aston Martin 4.5 L V8 |
||||||
DNF |
LMGTE |
Corvette Racing |
Oliver Gavin |
Chevrolet Corvette C7.R |
82 |
Contact |
Chevrolet LT5.5 5.5 L V8 |
||||||
DNF |
LMGTE |
Dempsey-Proton Racing |
Matteo Cairoli |
Porsche 911 RSR |
79 |
Retired |
Porsche 4.0 L Flat-6 |
||||||
DNF |
LMP1 |
DragonSpeed |
Ben Hanley |
BR Engineering BR1 |
76 |
Gearbox |
Gibson GL458 4.5 L V8 |
||||||
WD |
LMGTE |
Dempsey-Proton Racing |
Patrick Long |
Porsche 911 RSR |
- |
Withdrawn |