Forma-1: éleződik a feszültség Vettel és a Ferrari között

Dorogi László
Dorogi László

Egyre többen vélik úgy, hogy Sebastian Vettelnek már az idei szezont sem lenne szabad befejeznie a Ferrarinál, ugyanis a feszültség egyre csak nő a pilóta és a csapat között.

Fotó: Planet F1

Rémálomszerűen alakul eddig az idei Forma-1-es szezon a Ferrari számára. Öt versenyhétvége után mindössze a harmadik helyen állnak a konstruktőri pontversenyben, de a listavezető Mercedes már most 125 ponttal többet gyűjtött mint az olaszok, és a második Red Bull is kényelmesen előzi meg az ágaskodó lovasokat. Ráadásul, hátulról a McLaren és a Racing Point is valós veszélyt jelent a csapatra, a legnagyobb baj pedig az, hogy a körülményekhez képest borzasztóan lassúnak tűnik az idei konstrukció.

Ehhez persze köze lehet az FIA büntetésének is, amit még a tavalyi idényben elkövetett szabálytalanságok miatt osztott ki a Ferrarinak, erről itt írtunk részletesen:

Sarokba szorították az FIA-t, borulhat a bili a száguldó cirkuszban

Csalt-e a Ferrari? Ha nem csalt, miért nem mondják meg? Ha csalt, miért nem büntetik meg őket? Egyébként is mi oka védeni az FIA-nak az olaszokat? Jó érzésű Forma-1-rajongóként szomorúan konstatálom, hogy az elmúlt hetekben fellángoló FIA-Ferrari koalíció vs. nem-Ferrari-motorosok frakció vita sokkal nagyobb hullámokat ver, mint az elmúlt évek bármelyik világbajnoki küzdelme.

Charles Leclerc egy bravúros harmadik helyezésének és a hétvégi negyedik helyének köszönhetően még nem teljesen reménytelen a maranellóiak helyzete, Sebastian Vettel viszont csupán a 10 pontot szorgoskodott össze az öt hétvége alatt és mindössze a 13. helyen áll a világbajnoki pontversenyben, ami több mint arcpirító. A négyszeres német világbajnok szerint viszont ebben a lassú autó mellett a csapat keze is benne van, amely látványosan előnyben részesíti csapattársát.

Vettel a 70. Évforduló Nagydíjának elkeresztelt silverstone-i futam elején nagyot hibázott egy kanyarban, egy rázókő pedig megforgatta és tulajdonképpen a mezőny végéről kellett volna felkapaszkodnia pontszerző helyre, ám a pilóta szerint a lehető legrosszabb stratégiát választotta ki neki a megpördülés után csapata, emiatt pedig csak "futott az eredmény után".

"Jól sikerült a rajtom. Annak ellenére, hogy a kemény gumin indultam. Nem tudom, az első kanyarban mi történt, egyszerűen elveszítettem az irányítást és megpördültem. Nem igazán tudtam hová menni, ezért próbáltam kerülni. Nem tudom, a kerékvető volt-e, vagy valaki meglökött hátulról, és utána elment a hátulja"

- mesélt megpördüléséről a német a futam után, hozzátéve, ezzel persze nagyon sok időt veszített, de meglepően gyorsan vissza tudott zárkózni a mezőnyre. Aztán viszont minden szét esett és ezért a csapatot terheli felelősség, ugyanis - Vettel szerint - nem végeztek jó munkát és rossz taktikát választottak.

A német pilóta a kemény keverékű abroncsokon rajtolt, de első etapja mindössze négy körrel volt hosszabb, mint a lágyabb keverékű kerekeken rajtoló csapattársának, Charles Leclercnek és Vettel pontosan azt nehezményezte, hogy túl korán hozták ki a boxba.

"Abban a résben vagyok, amit el akartunk kerülni. Beszéltünk erről reggel. Most itt fogok beragadni. Tudjátok, hogy elszúrtátok. Ma reggel megbeszéltük, hogy nincs értelme úgy kiállni, hogy tudjuk, forgalomba térünk vissza. És pontosan ezt csináltuk!"

- fogalmazott élesen a négyszeres világbajnok, aki természetesen a végül negyedik helyen záró csapattársa számlájára írja, hogy hátrányba került taktikailag.

"Talán nem volt meg a bátorságunk, hogy hagyjuk, hogy Charles utolérjen engem, noha ő más taktikán volt. Emiatt inkább előrébb hozták a kerékcserémet, és onnantól az egész vacak volt. Szerintem ma még az elszúrt első kör után is sokkal több helyet tudtunk volna visszahozni ennél. Ráadásul a kemény gumit adták, amit úgy tíz körig használtam, talán még addig se. Semmi értelme nem volt. Mármint miért rakod fel tíz körre a keményet, majd utána húszra a közepest?"

- tette fel a kérdést a német.

Fotó: formula1.com

"Valami hiányzik, és nem tudom, mi lehet az. De próbálom a tőlem telhető legjobb munkát végezni. Az biztos, hogy ma sokkal előrébb is végezhettünk volna. Természetesen nem egyszerű megtalálni az okokat. Holnap fölkelek, és próbálom a mai nap pozitívumait nézni. A helyzet fordulhat, de most természetesen le kell nyelnem a békát. Meglátjuk, hogy megy majd a következő héten"

- mondta Vettel.

Mattia Binotto csapatfőnök válasza sem késett soká, a vezető szerint nincs igazán miről beszélni.

"Nem gondolom, hogy túl sokat kellene mondani a stratégiáról. Talán néhány körrel korábban hívtuk ki, ami miatt valóban pozíciót vesztett Räikkönenhez képest, de tudtuk jól, hogy időveszteség nélkül vissza tudja majd szerezni, ami pedig még Charles felzárkózását is segítette. Összességében ez volt a helyes döntés a csapat számára, nem hiszem, hogy ezzel Sebastiant büntettük volna. (...) A versenyét a rajtja tette tönkre, az volt a kulcs, nem pedig a választott stratégia"

- zárta rövidre Binotto a történetet.

A Ferrari és Sebastian Vettel a 2020-as idény kezdete előtt jelentette be, hogy a következő szezont már nem a maranellóiaknál kezdi el a négyszeres német világbajnok, ám arra még nem derült fény, hogy folytatja-e pályafutását és ha igen, akkor melyik istállónál. Az elválás közel sem volt olyan békés, mint ahogy azt először kommunikálta az olasz csapat, később pedig az első kommünikével ellentétben kiderült, nem közös megegyezéssel váltak el a felek, a Ferrari nemes egyszerűséggel kirúgta Vettelt a pilóta gyenge teljesítménye miatt.

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/57652/pics/lead_800x600.jpg
Forma 1,Sebastian Vettel,Ferrari,Autósport,Charles Leclerc

További cikkek

Csapatsportok

Közvetítések: az örökrangadó és a Siófok-Fradi viszi a prímet a csúcsszombaton

2021.02.27. 07:30
Az év eddigi legsűrűbb napja jön, már ami a televíziós sportközvetítéseket illeti, szó szerint lesz minden, mint a búcsúban.

Magyar foci

Közvetítések: izgalmas sporteseményekben gazdagon zárul a hétvége

2021.02.14. 07:30
Lesz külföldi és magyar labdarúgás is, szurkolhatunk a magyar kézilabda csapatoknak a nemzetközi kupákban, de lesz kerékpár, téli sport és autósport is.

Autó-motor

Forma-1: Max Verstappen győzelmével zárult a 2020-as szezon

2020.12.13. 16:40
Nem volt ellenszer a Red Bull ellen a Mercedesnek, így rajt-cél győzelmet aratott, ezzel tizedik futamgyőzelmének örülhet Max Verstappen.

Autó-motor

Közvetítések: zárul a Forma-1-es szezon, rangadót játszik a PSG

2020.12.13. 07:30
Már a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj következik a Forma-1 idei szezonjában, míg a francia bajnokság címvédője, a PSG az Olympique Lyonnal játszik rangadót.

Autó-motor

Forma-1: Verstappen meglepte a Mercedeseket az idei utolsó időmérőn

2020.12.12. 15:10
A Red Bull holland pilótája már a szabadedzéseken is nagyon gyors volt, az időmérőn pedig maga mögé utasította Valtteri Bottast és Lewis Hamiltont Abu-Dzabiban.

Csapatsportok

Közvetítések: pályán a női kézilabda-válogatott, városi rangadó Madridban

2020.12.12. 07:30
Megkezdi középdöntős szereplését a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon, de Real Madrid-Atlético Madrid és Manchester …

Csapatsportok

Közvetítések: folytatódik a női kézilabda Európa-bajnokság, rangadót játszik az Újpest

2020.12.11. 07:30
Dánia a svédek, míg Franciaország az oroszok ellen kezdi meg középdöntős szereplését a női kézilabda …

Csapatsportok

Közvetítések: Szerbia ellen javíthat a magyar női kézilabda-válogatott

2020.12.06. 07:30
A Horvátország elleni meglepetés vereséget követően Szerbia ellen lép pályára a női kézilabda Európa-bajnokságon a magyar válogatott.

Külföldi foci

Közvetítések: főszerepben a topligák és a női kézilabda Európa-bajnokság

2020.12.05. 07:30
A rossz formában lévő Real Madrid a Sevilla otthonában javíthat, de szinte egy topligás mérkőzésről sem maradunk le a szombati napon, …

Csapatsportok

Közvetítések: pályán a magyar női kézilabda-válogatott

2020.12.04. 07:30
Megkezdi szereplését a női kézilabda Európa-bajnokságon a magyar válogatott, de láthatjuk a Sopron Basket Euroliga mérkőzését is a pénteki napon.