Forma-1: Kimi Raikkönen a szezon végén visszavonul az F1-től
Kimi Räikkönen bejelentette, hogy az idei év végén visszavonul a Forma-1-től, a 2007-es világbajnok minden idők legtöbb futamon induló pilótájaként távozik az autósport élkategóriájából.
A mai nap Kimi Raikkönen egy képet posztolt az Instagramra, amelyen 2001 óta tartó pályafutása emlékezetes pillanatai láthatók. A "Jégember" úgy fogalmazott, hogy már tavaly télen eldöntötte, hogy véget ér az F1-es karrierje, ám a szavaiból arra lehet következtetni, hogy egy másik szériában láthatjuk majd őt a jövőben.
Ennyi volt. Ez lesz az utolsó idényem a Formula–1-ben. Erről már tavaly télen döntést hoztam. Nem volt könnyű döntés, de az idei évad után itt az ideje, hogy új dolgokat csináljak. Az idény még tart, szeretnék köszönetet mondani a családomnak, az összes csapatomnak, és mindenkinek, aki részt vett a versenyzői karrieremben. És főleg nektek, rajongóknak, akik mindvégig szurkoltatok nekem. Lehet, hogy az F1-es kaland véget ért, de az életben sok minden van, amit meg akarok még tapasztalni, és ki akarok élvezni. Találkozunk még! Üdvözlettel: Kimi
Kimi Raikkönen már a debütálásával is nagy vihart okozott: mindössze 23 együléses autóverseny után a 2001-es szezonra igazolta le a Sauber, az FIA akkor mindössze öt futamra adta meg neki a rajtengedélyt. Raikkönen aztán hamar meggyőzött mindenkit és az ötödik verseny után immáron végleges licencet kapott. Első futamán 2001-ben Ausztráliában rögtön pontot szerzett, mindezt úgy, hogy a futamot megelőzően még aludt a Sauber garázsában. Bár Nick Heidfeld több pontot szerzett nála, valamint a McLaren neveltje volt, mégis Kimit választották a 2002-es idényre Mika Hakkinen utódjáúl.
Akkor még csak egyéves szerződést kapott, majd miután 1998 és 1999 világbajnoka bejelentette, hogy nem tér vissza az F1-be, Raikkönent több évre szerződtették. Raikkönen először 2002-ben Ausztráliában állhatott dobogóra, majd a következő évben megnyerte a Maláj Nagydíjat. Bár a McLaren nem tudott új autót versenyeztetni 2003-ban, a finn pilóta a kiegyensúlyozott teljesítménye miatt az utolsó futamig harcolt Michael Schumacherrel a világbajnoki címért. Másodszor 2005-ben volt esélye a vb-győzelemre, ám hiába szerzett hét győzelmet Fernando Alonsohoz hasonlóan, a sok technikai hiba miatt végül ismét lecsúszott a vb-elsőségről.
2007-ben ő lett Michael Schumacher utóda a Ferrarinál és rögtön az első versenyét megnyerte maranellói színekben. Sokáig úgy tűnt, hogy nem tud beleszólni a vb-címért folytatott harcba, két futammal az idény vége előtt 17, az utolsó brazíliai forduló előtt pedig 7 pont volt a hátránya összetettben Lewis Hamiltonnal szemben. Raikkönen viszont megnyerte az utolsó két versenyt és egyetlen ponttal elhappolta a világbajnoki címet Hamilton és Alonso elől.
2009-ig versenyzett a Ferrarinál, de világbajnoki győzelmének megismétlésére még a kaotikus 2008-as idényben sem volt reális esélye (harmadik lett az év végén). Az olasz márkától való távozása után két szezont töltött el a WRC-ben valamint Nascar-versenyeken is indult, de 2012-re elfogadta a Lotus ajánlatát. Visszatérő idényében egy futamot nyert és ismét bajnoki harmadik lett. 2014-ben visszatért a Ferrarihoz, ám Alonso illetve jó barátja Sebastian Vettel mögött már csak másodikszámú pilóta volt. Utolsó győzelmét 2018-ban aratta, amikor az Egyesült Államokban nyert. Utolsó három szezonjában az Alfa Romeonál versenyzett, amely első csapatának a Saubernek az utóda.
Kimi Raikkönen karrierje során eddig összesen 21 alkalommal győzött, 18 alkalommal indulhatott az élről, 46 alkalommal futotta meg a leggyorsabb kört, valamint 103 alkalommal állhatott dobogóra. A finn pilóta 344 versenyhétvégén vett részt, ezek közül 341 alkalommal indult, ez rekord a legrangosabb autósport-szériában. Ő az egyik legnépszerűbb versenyző a Forma-1 történetében, teljesítménye mellett ezt különleges egyéniségével, meglehetősen szabadszájú nyilatkozataival és a pályán kívül mutatott öntörvényű viselkedésével érdemelte ki.