MotoGP: utoljára rendel a Doktor, Valentino Rossi vasárnap búcsúzik

Kálovics Tibor
Kálovics Tibor

Vasárnap utoljára látjuk versenyezni minden idők egyik legnagyobb motorversenyzőjét Valentino Rossit. Cikkünkben a kilencszeres világbajnok sikerekben gazdag karrierjét elevenítjük fel. 

Fotó: facebook.com/motogp

Arról, hogy kik egy adott sportág legjobbjai lehet vitatkozni, ám tény, hogy vannak olyan sportolók akik a sportágukat egy új szintre emelik mind minőség, mind népszerűség szempontjából. Ilyen volt a kosárlabdában Michael Jordan, a jégkorongban Wayne Gretzky, a Forma-1-ben Michael Schumacher és ilyen a motorversenyzésben Valentino Rossi. Amikor ő a legjobb éveit élte, akkor vált a MotoGP egy globális üzletággá és ő volt az aki milliókat ültetett a képernyők elé világszerte, hogy lássák versenyezni. Tény, hogy az utolsó évei nem mindig voltak méltók a karrierjéhez, de az is elvitathatatlan, hogy egy kimagasló karrier ér véget vasárnap kilenc világbajnoki cím, 431 verseny és 115 győzelem után. 

Valentino Rossi 1979. február 22-én született az olaszországi Urbinóban. Édesapja Graziano szintén motorversenyző volt, nem is akármilyen: fia születésének évében három győzelemmel harmadik lett a 250 köbcentis kategória világbajnoki küzdelmeiben. Akkor még nem lehetett sejteni sem, hogy a gyermek túlszárnyalja apja sikereit, ám a kis Valentino meglehetősen hamar a technikai sportágak felé fordult. Először gokartozott, majd 12 évesen váltott át a kétkerekű járműre. Az első hivatalos motorversenye pocsékul kezdődött, ugyanis kétszer is elesett egy bajnoki futamon, ám így is a kilencedik helyen ért célba. 1995-ben már ő volt a 125 köbcentis kategória bajnoka a nívós olasz bajnokságban és harmadikként zárt az Európa-bajnokságon, vagyis nem volt kérdés, hogy a világbajnokságon van a helye. 

Fotó: visordown.com

Rögtön az első öt futamán pontot szerzett az Aprilliával versenyző 17 éves fiatalember majd Franciaországban úgy esett ki, hogy övé volt a leggyorsabb kör. Az első dobogós helyezését az 1996-os Osztrák Nagydíjon szerezte majd két héttel később (1996. augusztus 18-án) megnyerte a Cseh Nagydíjat. A Brnoban aratott diadalt nem követte több az év során, Rossi tizenegyedik lett összetettben. Bár megvoltak a debütáló évében is a felvillanásai, arra amit `97-ben művelt senki sem számított. Rögtön győzött a malajziai szezonnyitón és bár Japánban elesett, a következő tizenkét versenyből 10 az ő győzelmét hozta. Hiába voltak korábbi és későbbi bajnokok is a mezőnyben, esélyük sem volt Rossival szemben aki magabiztosan lett a 125 köbcentiméteres géposztály világbajnoka. 

Nem maradt a nyolcadliteres kategóriában címet védeni, hanem 1998-tól már a 250-esek között versenyzett, szintén egy Aprillia nyergében. Az új kategóriába is nehezen szokott bele: első hat futamából hármat idő előtt fejezett be, igaz hármat a dobogó második fokán. Első sikerére a kategóriában a sportág szentélyében, Assenben került sor. A hollandiai siker után egy kicsit visszaesett a teljesítménye, de azzal, hogy az utolsó négy versenyét megnyerte bizonyította, hogy beleérett a negyedliteres mezőnybe is. Ekkor még nem tudta megelőzni barátját a harmadik vb-címét megszerző Loris Capirossit, de 1999-nek már favoritként vágott neki. A kezdés azonban ezúttal sem volt a legjobb, négy futamot követően egy győzelemmel szerénykedett és Ukawa Toruval szemben 40 pont volt a hátránya. A japán pilóta nem volt egy nyeretlen kétéves, de a szezon hátralévő részében kijött a közte és Rossi közt lévő különbség: az ekkor még mindig csak 20 éves olasz ezután sorra szállította a győzelmeket, dobogós helyeket és két futammal a vége előtt ez a vb-cím is zsebben volt számára. 

Fotó: succesbod.com/

Nem volt értelme tovább versenyeznie a negyedliteresek közt sem, így 2000-ben felment a királykategóriába, amelyben akkor még 500-as motorokkal versenyeztek Bár volt Aprillia is a mezőynben, de Rossi a Honda ajánlatát fogadta el, akik a visszavonuló Mick Doohan utódát látták benne. Ahogyan az a kisebb osztályokban is megtörtént, a tanulóév elején sokat hibázott: rögtön az első két futamán elesett és bár voltak harmadik helyei is, de kétszer is csak a középmezőnyben ért célba. Első győzelmét végül a Brit Nagydíjon ünnepelhette egy azóta klasszikussá váló futam végén. Az idény utolsó hét futamából hatot a legjobb három között zárt és így végül második lett a bajnokságban az édesapja után szintén 500-as vb-címet szerző Kenny Roberts Jr. mögött. Karrierje hasonló ívet írt le az 500-as mezőnyben is mint a 125-ben és a 250-ben is, vagyis a tanulóév után nem volt kérdés, hogy ő a legjobb a géposztályban. A Nastro Azzuro csapat színeiben rögtön három győzelemmel indította az évet nagy előnyre szert téve Max Biaggival szemben (honfitársával való rivalizálása a pályán is túlment egy időben). Bár volt pár gyengébb futama, egyszerűen verhetetlen volt az idény egészét tekintve és így az ő diadalával búcsúzott el az 1949 óta "szolgálatban lévő" 500 köbcentis kategória. Az év során a Superbike-világbajnok Colin Edwards társaként (később csapattársak lettek a MotoGp-ben is) megnyerte a legendás Suzukában rendezett 8 órás viadalt is. Máig ez az utolsó alkalom, hogy Superbike-kategóriájú motorral versenyzett. 

2002-ben versenyzett először a királykategória 1000 (pontosabban 990) köbcentis motorokkal, Rossi pedig ekkor már a korszak leghíresebb csapatánál, a Repsol Hondánál húzta a gázt. A váltás nem okozott gondot számára, sőt minden addiginál dominánsabb teljesítményt nyújtott: a 16 versenyből 11-szer őt intették le elsőként, négy alkalommal pedig második volt, így nem az volt a kérdés, hogy ki lesz a világbajnok, hanem az, hogy mikor ünnepelheti a negyedik címét. A következő szezonban aztán kapott egy Biagginál is erősebb kihívót márkatársa  Sete Gibernau személyében. Rossi ugyan a szezon minden futamán dobogós volt, de a spanyol motoros az idény meglepetésembereként többször is legyőzte őt az év első felében. A mélypontnak a Brit Nagydíj számított, amikor az olasztól azért vették el a győzelmet, mert sárga zászló alatt előzött. Az idény második fele azonban már csak róla szólt és így minden idők legfiatalabb ötszörös vb-elsőjévé avanzsált. Ez nem volt meglepetés, amiatt viszont sokak álla leesett amikor bejelentette, hogy elhagyja a Hondát és átül az évek óta csak szenvedő Yamahára (és vitte magára Jeremy Burgesst a versenymérnökét is). 

A döntését sokan megkérdőjelezték, hiszen a "hangvillások" Wayne Rainey 1990 és 1992 közti triplázása óta nem voltak bajnokok, míg a Honda csak két vb-címet nem nyert meg eben az intervallumban. Korábbi munkaadója ráadásul azzal is nehezítette a dolgát, hogy január 1-ig nem ülhetett motorra. Óriási kérdés volt, hogy mire megy egy új csapatban, ám Dél-Afrikában így is győzött miután szédületes csatában utasította maga mögé Max Biaggit. Amikor a következő két viadalon csak negyedik lett már kezdték kongatni a vészharangot, erre az ekkor már Doktorként is nevezett motoros három győzelemmel reagált. A szezon felénél azonban Gibernau minden addiginál nagyobb veszélynek számított Rossi elsőségére, de a két motoros ekkor még jó barátságban volt egymással. Viszonyuk azután romlott meg, hogy Rossit kizárták a Katari Nagydíj időmérőjéről, amiért a spanyol feljelentése nyomán kiderült, hogy néhányan takarítottak a rajtkockája előtt. Három futammal a vége előtt még nyitott volt a vb-harc ám Ausztráliában hatodszor is megkoronázták Rossit, aki stílusosan egy seprűvel ünnepelte a győzelmét.  

Fotó: crash.net



A Yamaha és a Doktor párosa 2005-re aztán végleg egymásra talált. Az első 10 futamból nyolc az ő győzelmét hozta (több az utolsó körbe), egyszer második, egyszer pedig harmadik lett, így már négy versennyel a vége előtt hétszeres világbajnoknak mondhatta magát. Talán ekkor ünnepelt a legemlékezetesebb módon, Hófehérkével és a hét törpével fotózkodott az újabb diadalmenet évében. A sorozatos győzelmek ellenére sem versenyzett soha 1-es rajtszámmal, mindig a 46-ost használta, ami a szerencseszáma. Ekkoriban több hír is felmerült vele kapcsolatban: egyrészt, hogy különengedéllyel a 250-es kategóriában is elindul, hogy Freddie Spencer (1985) óta az első legyen aki a két legnagyobb géposztályban egyszerre bajnokságot nyer, illetve, hogy a Forma-1-be vágyik a Ferrarihoz. Az olasz istálló autóját többször is bíztató eredményekkel tesztelte, ám John Surteessel ellentétben ő nem váltott át négykerékre több kétkerekes vb-cím után. Ralizni azért eljárt, 2002 és 2008 között ugyanis három világbajnoki futamon is részt vett, kétszer célba is ért. 

A nagy széria aztán 2006-ban megszakadt egy hihetetlen év végén. Rossit a szezonnyitón kilökték, majd Katarban győzött, a következő három futamból azonban csak egyet fejezett be, akkor is leszorult a pódiumról. Ezután viszont aratott több szép győzelmet is, ám Hollandiában megsérült az Egyesült Államokban pedig a technika mondott csődöt alatta. Hátránya 51 pontra nőtt a kiegyensúlyozott teljesítménnyel és két győzelemmel magabiztos előnyre szert tevő Nicky Haydennel szemben. Az amerikai (aki 2003-ban Rossi csapattársaként debütált a MotoGP-ben) ezután többször is beleszürkült a mezőnybe, az olasz viszont a következő futamokon rendre gyűjtötte a dobogós helyezéseket és a vb újra nyílt volt. Amikor Haydent kiütötte a csapattársa Dani Pedrosa Portugáliában, akkor a másodikként beérő Rossi pedig átvette a vezetést összetettben. Így érkeztek meg Valenciába ahol a Doktor egy űridőt motorozva a pole pozíciót is megszerezte. A startnál visszaesett, de úgy tűnt marad elég pontelőnye Haydennel szemben, amikor elesett. A Honda pilótájának egy harmadik helyezés is elég volt a trónfosztáshoz, Rossi 13. pozícióban ért célba. Kettejük sportszerű csatáját mutatja, hogy az egyik első volt aki gratulált legyőzőjének, sőt még át is ment Haydenhez, hogy vele ünnepeljen (miközben családja és legjobb barátja Ucio Salucci konkrétan az idegösszeroppanás szélére kerültek). 

2007-ben már 800-as (790) gépekkel versenyeztek a királykategóriában, Rossira pedig egy új ellenfél, a ducatis Casey Stoner várt. Kettejük csatája kiegyenlített volt az évad első felében, Rossi németországi esése azonban meghatározta a szezont. A kisebb kategóriákban "csak" futamgyőzelmekig jutó ausztrál ekkor több mint egyfutamnyi pontkülönbségre tett szert a már ekkor legendásként emlegetett olasszal szemben, aki nem tudott úgy hajrázni mint egy évvel korábban. Stoner és a Ducati minden futamon dobogós volt, Rossi pedig az évad második felében csak Portugáliában nyert. Valenciában aztán csúklótörést szenvedett és mivel Dani Pedrosa győzött, így a Doktor végül harmadik lett az évben. 

Fotó: motogp.com

Két elveszített bajnoki cím után sokan már leírták őt és 2008-ban ráadásul még a kétszeres 250-es bajnok Jorge Lorenzot is megkapta maga mellé csapattársnak, így óriási kérdés volt, hogy visszaülhet-e a trónra. A szezon negyedik futamán győzött először, azonban rögtön utána Mugelloban és Barcelonában ismételt és beszállt a vb-címért folyó harcban. Lorenzo és Pedrosa csak ideiglenesen volt ellenfél számára, Stoner pedig nem tudta azt a kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani mint egy évvel korábban. Rossi minden idők egyik legnagyobb csatáját nyerte kettejük részvételével Laguna Secában és ezzel fordított a vb menetén. A következő hatból öt futamon ő győzött és Giacomo Agostini után az első lett aki két év után újra királykategóriás bajnok lett. 

2009 némileg hasonló módon zajlott le azzal a különbséggel, hogy a legnagyobb ellenfél ekkor már Lorenzo volt a számára. Rossi ugyan jól kezdte az évet, de Franciaországban karrierje legrosszabb futamán még pontot sem tudott szerezni, Indianapolisban elesett, Portugáliában pedig leszorult a dobogóról. Lorenzo ezeket a hibákat kihasználta, de a rutin Rossi mellett volt: Barcelonában az utolsó kanyarban előzve nyert, Assenben pedig megszerezte 100. futamgyőzelmét. Ifjú csapattársa végül a véghajrában hibázott és Rossit Malajziában kilencedszer is világbajnokká koronázták. Akkor még senki sem sejtette, hogy utoljára. Kettejük rivalizálására jellemző volt, hogy eltérő gumigyártó abroncsait használták, sőt a bokszutcában egy falat húztak fel kettejük közé.

Fotó: motorcyclenews.com

Kétszeres címvédőként kezdte az új évtizedet és katari győzelmével úgy tűnt bejelentkezik a tizedik vb-elsőségre is, ám az idény negyedik futamának edzésén (éppen Mugelloban) eltörte a bokáját és a sípcsontját. Bár csodával határos módon csak négy futamot hagyott ki és az idény végén malajziai győzelmének köszönhetően harmadik lett a bajnokságban, de nem volt esélye arra, hogy beleszóljon az első királykategóriás címét begyűjtő Jorde Lorenzo illetve Dani Pedrosa vb-harcába. A 2011-es idényre átigazolt a Stoner utódát kereső Ducatihoz ám az olasz motor-olasz versenyző duó ellentétben Loris Capirossival vagy Andrea Doviziosoval ezúttal nemhogy nem jött be, de sokan elpocsékolt éveknek tartják a bolognaiaknál töltött két szezont. Első ducatis szezonjában ugyan pontszerző volt több alkalommal is, ám egyetlen franciaországi harmadik helyet leszámítva a dobogótól is sokszor messze volt. Az idény legrosszabb pillanata azonban közel sem a szenvedés volt a piros motoron: Malajziában a korábbi 250-es világbajnok Marco Simoncelli hibázott, Rossi és Colin Edwards pedig nem tudták kikerülni az olaszt (aki jó barátja volt a Doktornak) és elgázolták. Simoncelli a helyszínen meghalt, Rossit pedig sokáig emésztette barátja tragédiája amelyben ha nem is volt hibás, de szerepet játszott. 2012-ben már két dobogós helyezést szerzett újra Le Mans-ban illetve hazai versenyén, a Simoncelliről elnevezett misanói pályán ért célba másodikként. A bajnoki hatodik hely után azonban nem maradt a Ducatinál, hanem visszatért a Yamahához. 

Második "hangvillás" idénye rögtön egy katari második hellyel kezdődött és Assenben két és fél év után újra győzött is, ám hosszabb távon nem tudott veszélyt jelenteni Lorenzo csapaton belüli hegemóniájára. A két pilóta rivalizálása egyébként erre az évre már rendeződött és a fent említett falat is lebontották köztük. Rossi még négyszer állhatott dobogóra 2013-ban, mind a négyszer a harmadik fokára, így nem tudott beleszólni az újonc Marc Marquez és Jorge Lorenzo csatájába, amely előbbi sikerét hozta. 2014-ben aztán Marquez nemhogy repülőrajtot vett, de az idény első 10 futamát megnyerte, így Rossi hiába volt stabilabb mint az előző három évben bármikor, reális vb-esélyei nem voltak. Miután a fiatal hondás titán szériája megszakadt a Doktor nyert Misanóban és Ausztráliában is és másodikként zárta az évet. 

Fotó: motogp.com

Valentino Rossinak a legnagyobb esélye egyértelműen 2015-ben volt a tizedik bajnoki címre. Emlékezetes körülmények között nyert a szezonnyitón, valóságos háborúban győzte le Marquezt Argentínában és Hollandiában is, és még Angliában is első helyen hozta be a Yamahát. A szezon első 12 futamát dobogón zárta, de nem tudott nagy előnyt kiépíteni miután Jorge Lorenzo ha nem is volt stabil, de többször győzött, mint ő. A pontversenyt viszont az olasz vezette amikor Malajziában egy futammal a vége előtt fordulópont következett be: Rossi Marquezzel csatázott amikor a címvédő elesett és a videófelvételek alapján látszott, hogy a yamahás lába kint volt az esetnél, ergo fel akarta rúgni ellenfelét. Ő persze mindent tagadott, egy életre összeveszett Marquezzel, az utolsó futamra viszont olyan büntetést kapott, hogy csak az utolsó rajthelyről indulhat. Hét pont volt a különbség közte és Lorenzo között, de huszonöt rajthely választotta el őket Valenciában a rajtnál. Rossi mindent megtett hamar feljött a negyedik helyre, az élről induló Lorenzót viszont nem támadta Marquez és Pedrosa, így csapattársa lett a világbajnok. Érdekesség, hogy nem a bajnokot hanem Marquezt találták meg a Rossi-rajongók a "meg nem támadás" után. 2016-ban ugyan győzött Jerezben és Barcelonában is, ám két győzelmet (Olaszország és Hollandia) is esés miatt elbukott és a stabilabb Marquezzel szemben nem volt esélye a világbajnoki győzelemre. Végül ezt az évet is másodikként fejezte be a Ducatihoz távozó Lorenzót megelőzve. 

2017-re Rossi új csapattársat kapott Mavercik Vinales személyében, aki bár győzött az első két futamon, három versenyt követően a Doktor vezette a tabellát azáltal, hogy mindháromszor dobogós volt. A következő négy állomásból azonban három is csapnivalóan sikerült számára: a spanyolországi versenyeken középmezőnyben végzett, Le Mans-ban pedig a győzelemért csatázva esett el, így megint lépéshátrányba került. Assenben aztán learatta 115. győzelmét is, miután egy emlékezetes csatában tartotta maga mögött Danilo Petruccit és némileg visszajöttek a reményei. Bár nem volt sorozatosan dobogós, de a kiegyenlített szezonban így is csak 26 pont volt a hátránya Marquez mögött amikor a Brit Nagydíjat követően eltörte a lábát. A csodával ért fel megint, hogy egy futamot kellett kihagynia, ausztráliai második helye pedig a legendáriumát növelte, de sérülten nem tudott beleszólni a vb-harcba és ezúttal az ötödik hely jutott számára a tabellán. Akkor még nem sejtette senki, hogy ez volt az utolsó év amikor egyáltalán futamot nyer. 2018-ban még odaért a bajnoki tabella harmadik helyére, de az öt dobogós helyet így is sokan kevésnek tartották vele kapcsolatban. 2019-ben megint jól kezdett, kétszer is másodikként intették le, de ezúttal már a dobogóért sem tudott csatázni és lett végül hetedik.

Fotó: RemoNews

2020 és 2021 már egyértelműen azt mutatta, hogy akárcsak a sportolók többsége, Valentino Rossi is kiöregedett abból, amiben egykor a legjobb volt. A tavalyi év elején azért még voltak felvillanásai: Jerezben a 199. királykategóriás dobogós helyezését szerezte (összességében a 235-et), Misanóban pedig akár győzhetett is volna ha nem esik el. Hiába kezdte stabilan a szezont, zsinórban hat nullázást produkált (négyszer kiesett, két futamot koronavírus miatt kihagyott) és a szezon hajrájában is szenvedett és így csak 15. lett a bajnokságban. Idénre már nem is kapott gyári szerződést és kvázi motort cserélve Fabio Quartararoval a Petronas Yamahához igazolt. A francia motoros világbajnok lett, Rossinak pedig egyértelműen ez lett a legrosszabb éve. Már a pontszerzésekért is meg kell küzdenie, eddigi legjobb eredményét Ausztriában érte el, amikor nyolcadik lett váltakozó körülmények között. Éppen azon a helyszínen jelentette be, hogy a szezon végén visszavonul a motorversenyzéstől. 

Tény, hogy Valentino Rossi hírneve nem szenvedett volna csorbát ha anno nem tesz egy kitérőt a Ducatinál, vagy nem szabálytalankodik Marquezzel szemben Malajziában vagy visszavonul 2018-ban a bajnoki harmadik hellyel, ám az megkérdőjelezthetetlen, hogy ő az egyik legnagyobb motorversenyző a történelemben. Nemcsak a pályán, de a pályán kívül is egy igazi egyéniség volt, aki milliókkal ismertette meg a motorversenyzést. Ő egy fogalom, akit lehetett nem kedvelni, de elismerni lehetetlen volt. Amikor befejezi a 2021-es Valenciai Nagydíjat le fog zárulni egy 25 éves korszak a sporttörténelemben. 

Fotó: twitter.com/ValeYellow46



És, hogy mi lesz Valentino Rossival ezután? Az biztos, hogy a Rossi-marchendise termékek ugyanolyan kelendőek lesznek a visszavonulását követően is, mint amikor aktív volt. Tulajdonosa a Sky Racingnek, amelyben olyan pilóták tűntek fel az évek során, mint Marco Bezzechi, a korábbi Moto2-es világbajnok Francesco Bagnaia vagy éppen Luca Marini. Utóbbi nem más mint Valentino 18 évvel fiatalabb féltestvére, aki ha nem is lesz olyan sikeres mint a bátyja, de hat Moto2-es győzelemmel már bizonyított, idén pedig már a királykategóriában szerzi a pontokat, többször a fivérét megelőzve. Vagyis Valentino Rossit feltehetőleg csak a rajtrácson nem látjuk majd 2022-től, de a GP-hétvégéken tiszteletét teheti majd.

Egy nagy feladat azonban bizonyosan várni fog a bajnokra a jövőben: augusztusban bejelentette, hogy barátnőjével Francesca Novelloval első gyermeküket (egy kislányt) várják. A pályán mindent elért, most pedig a magánéletben is egyre sikeresebb. 

http://www.sportfaktor.hu/./pages/sportfaktor/contents/article/59629/pics/lead_800x600.jpg
MotoGP,Motorsport,Valentino Rossi

További cikkek

Autó-motor

Superbike-vb: Toprak Razgatlioglu véget vetett Jonathan Rea uralkodásának

2021.11.21. 10:40
Hiába duplázott a hatszoros címvédő Jonathan Rea a Superbike-világbajnokság indonéziai hétvégéjén, a világbajnoki címet a török Toprak …

Autó-motor

MotoGP: Rossi tizedik hellyel búcsúzott, Gardner a Moto2 világbajnoka

2021.11.14. 15:25
Francesco Bagnaia győzelmével zárult az idényzáró Valenciai Nagydíj, Valentino Rossi tizedik helyen fejezte be élete utolsó világbajnoki futamát. A Moto2-ben …

Autó-motor

Motokrossz-vb: Jeffrey Herlings másodszor is világbajnok a királykategóriában

2021.11.10. 16:55
Jeffrey Herlings győzelmével zárult a motokrossz-világbajnokság utolsó versenye a Mantovai Nagydíj és így a holland pilóta 2018 után ismét …

Autó-motor

MotoGP: Pedro Acosta a Moto3 világbajnoka, Bagnaia piros zászlós futamot nyert

2021.11.07. 16:30
A mindössze 17 éves újonc Pedro Acosta drámai utolsó kör után győzött Portugáliában és így a Moto3 világbajnoka lett. A királykategória …

Autó-motor

MotoGP: Marquez megint győzött, Quartararo világbajnok!

2021.10.24. 15:00
Marc Marquez győzelmével zárult a MotoGP versenye Misanóban. Mivel Francesco Bagnaia kiesett, így a negyedik helyen célba érő Fabio Quartararo megnyerte a királykategória világbajnoki …

Autó-motor

Supersport-vb: Sebestyén Péter nagyszerűen szerepelt Argentínában!

2021.10.17. 21:05
Sebestyén Péter előbb hetedikként végzett a Supersport-világbajnokság argentin versenyhétvégéjén, majd a mai napon karrierje legjobb eredményét elérve …

Autó-motor

MotoGP: Marc Marquez megint verhetetlen volt Texasban

2021.10.03. 22:05
Visszatérése után másodszor győzött Marc Marquez. A hatszoros királykategóriás világbajnok az egyik kedvenc pályáján, a texasi Austinban diadalmaskodott.

Külföldi foci

Közvetítések: rangadón javíthat a Barcelona, Debrecenbe utazik a Fehérvár

2021.10.02. 08:00
Rangadókban bővelkedő szombatnak nézünk elébe: az FC Barcelona az Atlético Madrid ellen javíthat eddigi rossz formáján, míg a Mol Fehérvár a …

Autó-motor

MotoGP: Bagnaia otthon is nyert, Jordi Torres címet védett a MotoE-ben

2021.09.19. 18:30
Francesco Bagnaia nyerte a San Marino-i Nagydíjat és így csökkentette a hátrányát a világbajnoki összetettben. A MotoE Világkupában Jordi Torres megvédte …

Autó-motor

MotoGP: Bagnaia óriásit védekezve nyert Aragonban

2021.09.12. 15:00
Francesco Bagnaia első királykategóriás győzelmét aratta miután az Aragóniai Nagydíjon szédületes csatában maga mögött tartotta Marc Marquezt.