Rali-vb: Ogier defektje után nyolcaszor is Sebastien Loeb lett Monte-Carlo "hercege"
Bár sokáig Sebastien Ogier vezetett a Monte-Carlo Ralin, a címvédő defektjét követően Sebastien Loeb nyerte a szezonzárót, aki nyolcadik alkalommal diadalmaskodott a hercegségben.
Új éra kezdődött a rali-világbajnokságon, hiszen az 1996 óta a mezőny gerincét képező WRC-autók helyett immáron elektromos járművekkel versenyeznek a világ legjobb ralipilótái. A főszereplők azonban a régiek voltak: a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb (Ford) csaknem másfél év után tért vissza a világbajnokságra, míg a nyolcszoros bajnok, címvédő Sebastien Ogier (Toyota) szintén ott volt a premieren. A két legenda idén már nem teljesít teljes szezont, de mivel mindketten monacói specialistának számítanak, így presztízscsatára volt kilátás köztük.
A szezonnyitó Monte-Carloban rendezett verseny csütörtöki napját követően Ogier vezetett Loeb és Elfyn Evans előtt. A korábbi világbajnok Ott Tanak motorhibával küzdött, Kalle Rovanpera és Oliver Solberg pedig csak szenvedett a jeges úton. Pénteken délelőtt Loeb, délután Ogier volt a jobb, a kilencszeres- világbajnok veterán (február végén már 48 éves lesz) egy tized híján tízmásodperces előnnyel várhatta a hétvégét.
Szombaton aztán megint jött az újabb fordulat: a Toyota abszolút dominált öt gyorsaságit nyerve, Ogier pedig nemcsak, hogy ledolgozta hátrányát, de előbb öt, majd 16 másodpercet adott honfitársának és riválisának. A huszonegy másodpercnyi differencia azt vetítette előre, hogy Ogier kilencedik alkalommal is győzni fog a legendás viadalon. A sors azonban még egy csavart hozott a két legenda harcába! Vasárnap a második etapon Ogier defektet kapott, amivel fél percet veszített és tízmásodperces hátrányba került. Mivel a címvédő az utolsó etapon kiugrott a rajtnál, így Loebnek csak be kellett hozni az autót a célba és ő ezt megtette.
Sebastien Loeb 2003, 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2012 és 2013 után nyert ismét Monte-Carloban (2002-ben is győzhetett volna, de akkor egy büntetés miatt a második helyre sorolták) és így jelenleg ugyanannyi sikere van a hercegségben, mint a másodikként beérő Ogiernek. Ez volt a kilencszeres világbajnok 80. győzelmét és 120. dobogós helyezését könyvelhette el, az elsőt Daniel Elena nélkül, Isabelle Galmiche partnereként. A korábban mindig csak Citroenneel nyerő Loeb történelmet írt, mivel ő lett minden idők legidősebb világbajnoki futamgyőztese.
Ogiernek (aki először vett részt futamon Benjamin Veillas mellett) nem sikerült megnyernie kilencedik alkalommal is a világ legnagyobb versenyét, de a második helye nem forgott veszélyben. Harmadikként a Forddal versenyző Craig Breen zárt, az utolsó szakasz megnyerő és így nála több pontot gyűjtő Kalle Rovanpera, Gus Greensmith és Thierry Neuville előtt. Ott Tanak nem tudta befejezni a versenyt és így lépéshátrányba került riválisaival szemben.
A 13 futamosra tervezett világbajnokság február végén a Svéd Ralival folytatódik, feltehetőleg Loeb és Ogier nélkül.
Végeredmény:
1. Sébastien Loeb, Isabelle Galmiche (francia, Ford) 3:00:32,8 óra
2. Sébastien Ogier, Benjamin Veillas (francia, Toyota) 10,5 mp hátrány
3. Craig Breen, Paul Nagle (ír, Ford) 1:39,8 p h.