Forma-1: fontos szabályváltozások, három sprintfutam lesz idén
A Nemzetközi Automobil-szövetség F1-es szakbizottsága döntést hozott a sprintfutamokról illetve a rövidített futamokon bevezetett új pontozási rendszerről.
Az FIA döntésének értelmében idén is csak három helyszínen, Imolában, a Red Bull Ringen illetve Interlagosban rendeznek sprintkvalifikációt. Statisztikai szempontból lényeges, hogy hivatalosan az a pilóta számít majd a pole pozíciósnak, aki a sprintversenyt az élről kezdi, értelemszerűen a főfutam rajtsorrendjét a sprint határozza meg. Ennél lényegesebb változás, hogy amíg 2021-ben csak az első három helyezett kapott pontot a sprintben elért eredmény miatt, addig most az első nyolcat jutalmazzák pontokkal 8-7-6-5-4-3-2-1 elosztásban.
Korábban amikor félbeszakadt egy futam, ahol a mezőny nem teljesítette a táv 75 százalékát, akkor a verseznyzők felezett pontokat kaptak (a győztes 12,5-et, a tizedik 0,5-et a jelenlegi pontrendszerben), nem számított, hogy a futamot a 34. vagy a második körben intették le, mint például tavaly Belgiumban. Pontot ugyanúgy csak azokon a futamokon osztanak, amelyeken legalább két kört megtettek a pilóták, a két kör és 25 százalék közti futamokon 6-4-3-2-1 pontot lehet szerezni, 25 és 70 százalék közti futamtáv esetén az első kilenc 13-10-8-6-5-4-3-2-1 ponttal gazdagodik. Ha a futam távja meghaladta az 50 százalékot, de nem érte el a 70-et, akkor már az első 10-et jutalmazzák 19-14-12-9-8-6-5-4-3-2-1 arányban.